قیمت 11 مدل از محصولات ایران‌خودرو سقوط کرد

11 مدل از محصولات شرکت ایران خودرو وارد دالان کاهش قیمت شده اند.

قیمت 11 مدل از محصولات ایران‌خودرو سقوط کرد

به گزارش زنهار؛ 11 مدل از محصولات شرکت ایران خودرو وارد دالان کاهش قیمت شده اند که پس از یک هفته نوسانات محدود که از طرف ذی نفعان غیردولتی بازار اعمال می شود، کاهش قیمت را به تدریج تکمیل خواهند کرد و داستان افزایش قیمت خودرو را باید منتفی شده دانست. 

5 مدل از خانواده سمند و 6 مدل از خانواده پژو مشمول این کاهش قیمت پس از حذف قیمتگذاری دستوری و کنار رفتن شورای رقابت به عنوان نهادی با عملکرد زیانبار هستند که البته درباره پژو 405 گازسوز به دلیل تقاضای بالا و عدم اعلام قیمت جدید کارخانه با قاطعیت نمی توان اظهارنظر کرد. انتظار می رود که کاهش قیمت در مدل هایی مانند سمند ال ایکس و پژو 405 جی ال ایکس به دلیل کهنگی بیش از حد پس از چند دهه تولید، بیشتر باشد. 

درباره مدل های گران قیمت ایران خودرو که با قیمتی بیش از منطق عادی هزینه-فایده به بازار عرضه می شوند می بایست به انتظار به نتیجه رسیدن داستان آزادسازی واردات خودرو نشست، زیرا در صورت تکمیل طرح مجلس، ایران خودرو ناگزیر از کاهش قیمت کارخانه و یا به احتمال زیاد روی آوردن به فروش اقساطی مدل هایی مانند دنا پلاس اتومات و تارا اتومات خواهد شد که چالش عدم استقبال خریداران برای دناپلاس اتومات بیشتر است. 

چنانکه میز بازار تحریریه بارها تاکید کرده بود، افزایش قیمت کارخانه محصولات ایران خودرو و سایپا باعث می شود این دو خودروساز عرضه محصولات را که به بهانه کمبود قطعه؛ کم و یا حتی متوقف کرده بودند مجددا از سر گرفته و باعث شوند یک قیمت در بازار حاکم شود که از قیمت کارخانه بالاتر و از قیمت بازار پایینتر خواهد بود. 

برآوردهای قطعی نشان می دهد که بازار خودرو به سمت آرامش و ثبات حرکت می کند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار