نقشه شرکت‌های هواپیمایی برای گرانفروشی رو شد!

درحالی سازمان هواپیمایی، زاگرس‌ایر را به‌دلیل گرانفروشی نقره‌داغ کرد که برخی ایرلاین‌ها شگرد جدیدی را برای دور زدن سازمان و دریافت پول ببیشتر در دستور کار قرار داده‌‌اند.

نقشه شرکت‌های هواپیمایی برای گرانفروشی رو شد!

به گزارش زنهار به نقل از تسنیم: درحالی سازمان هواپیمایی، زاگرس‌ایر را به‌دلیل گرانفروشی نقره‌داغ کرد که برخی ایرلاین‌ها شگرد جدیدی را برای دور زدن سازمان و دریافت پول ببیشتر در دستور کار قرار داده‌‌اند.

به نظر می‌رسد برخی شرکت‌های هواپیمایی با نرخ‌های اعلام شده سازمان هواپیمایی کشوری برای پروازهای داخلی چندان موافق نیستند. گواه این گمانه نیز ابطال مجوز پروازهای تهران-اهواز هواپیمایی زاگرس است.

سازمان هواپیمایی کشوری در این‌باره اعلام کرد: پیرو اخطار قبلی در اردیبهشت ماه امسال و بررسی مجدد سیستم‌های نمایش، توزیع و فروش بلیت هوایی، بلیت شرکت هواپیمایی زاگرس همچنان بالاتر از نرخ تعیین‌شده در نرخنامه ابلاغی این سازمان به شرکت‌های هواپیمایی به‌فروش رسید.

بنابراین سازمان هواپیمایی کشوری با استناد قوانین و مقررات موضوعه و به‌منظور حفظ مصالح عمومی، تمامی مجوزهای پروازی مسیر تهران-اهواز هواپیمایی زاگرس از روز یکشنبه 1402/3/21 تا اطلاع ثانوی باطل کرد.

از سوی دیگر با وجود ممنوعیت فروش بلیت چارتری 6 مسیر پروازی از مبداء تهران به شهرهای مشهد مقدس، شیراز، اصفهان، اهواز، بندرعباس و تبریز از تاریخ 14 خریداد 1402، اما فروش این نوع بلیت از سوی برخی شرکت‌های هواپیمایی ادامه دارد و سازمان هواپیمایی کشوری فعلاً نتوانسته اقدامی در این زمینه انجام دهد.

در جدیدترین نمونه هواپیمایی ایران ایرتور با ارسال پیامکی به مسافران پرواز مشهد-تهران روز 26 خردادماه ساعت 19:30 اعلام کرده که این پرواز با تعجیل بیش از 15 ساعته انجام خواهد شد! یکی از مسافران این پرواز به خبرنگار تسنیم، گفت: بنده برای پرواز شماره 967 مشهد-تهران ایران ایرتور مبلغ یک میلیون و 18 هزار تومان پرداخت کرده‌ام.

وی ادامه داد: این در حالی است که هواپیمایی ایرتور با ارسال پیامکی از تعجیل انجام این پرواز در ساعت 4 بامداد روز 26 خرداد خبر داده است.

وی تصریح کرد: در تماس با شرکت هواپیمایی گفته شد می‌توانیم بلیت را بدون اخذ جریمه مسترد کنیم،‌این در حالی است که برای خرید همان بلیت باید 500 هزار تومان بیشتر پرداخت کنیم.

وی تاکید کرد: دلیل این تعجیل را جویا شدم که پاسخ مشخصی برای این پرسش به ما داده نشد.

از شواهد و قرائن پیداست شرکت‌های هواپیمایی با ترفند تعجیل در انجام پروازها به‌دنبال کسب سود بیشتر و فروش بلیت بالاتر از نرخ‌های مصوب سازمان هواپیمایی هستند.

البته این تنها شگرد شرکت‌های هواپیمایی برای کسب درآمد بالاتر از قیمت‌ها مصوب نیست. اگر فردی به سایت‌هایی که ایرلاین‌ها با آن همکاری می‌کنند مراجعه کند به در بسته خرید بلیت برمی‌خورد. مسئله‌ای که دفاتر فروش بلیت درباره آن می‌گویند اگر قیمت بالاتری نسبت به قیمت مصوب بلیت پروازهای داخلی پرداخت شود می‌توانیم بلیت را صادر کنیم!

 

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار