لوازم خانگی 3 برابر گران شد؟

انجمن صنایع لوازم خانگی ایران در بیانیه‌ای اعلام‌کرد: شائبه افزایش ۲ تا ۳ برابری قیمت برخی محصولات لوازم خانگی داخلی نسبت به قیمت جهانی محصولات مشابه برند‌های خارجی صحت ندارد.

لوازم خانگی 3 برابر گران شد؟

به گزارش زنهار؛   انجمن صنایع لوازم خانگی ایران در خصوص شفاف سازی افزایش قیمت محصولات لوازم خانگی بیانیه‌ای صادر کرد.

در بیانیه این انجمن آمده است: نظر به جایگاه انجمن ملی صنایع لوازم خانگی ایران در کسوت قدیمی‌ترین تشکل ملی این صنعت و عطف به اظهار نظر‌های منتشر شده در برخی رسانه‌ها مبنی بر افزایش قیمت محصولات لوازم خانگی، موارد ذیل را به نمایندگی از ۳۰۰ عضو فعال انجمن در دو طیف محصول‌سازان و قطعه‌سازان، جهت تنویر و آگاهی بخشی افکار عمومی مورد تأکید قرار می‌دهد.

 

شائبه افزایش ۲ تا سه برابری قیمت برخی محصولات لوازم خانگی تولید داخل نسبت به قیمت جهانی محصولات مشابه برند‌های خارجی صحت نداشته و این در حالی است که با وجود افزایش قابل توجه برخی مؤلفه‌های مترتب بر تولید نظیر نرخ ارز، قیمت مواد اولیه داخلی، حقوق و دستمزد، حمل و نقل، تورم جاری و ... در مقایسه با تیر ماه سال ۱۴۰۱، تغییر قیمت محصولات لوازم خانگی ایرانی، کمتر از قیمت محصولات خارجی بوده و فاصله زیادی با میزان نادرست اعلام شده دارد.

این بیانیه می‌افزاید: هیچ‌یک از تولید کنندگان عضو انجمن صنایع لوازم خانگی ایران علاقه‌ای به هرگونه افزایش قیمت در محصولات تولیدی خود نداشته و افزایش قیمت در برخی محصولات، فقط به دلیل افزایش قیمت نهاده‌های مترتب بر تولید بوده که به‌طور طبیعی بر بهای تمام شده محصول نهایی اثرگذار است.

 

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار