با این روش از دولت بیشتر پول بگیرید!

وزیر نیرو در بیان اینکه 31 میلیون مشترک برق خانگی از ساعت 24 امشب می‌توانند پاداش صرفه‌جویی برق بگیرند، گفت: این امکان وجود دارد که با صرفه‌جویی برق، میزان پاداش صرفه‌جویی از یارانه نقدی خانواده‌ها بیشتر شود.

با این روش از دولت بیشتر پول بگیرید!

به گزارش زنهار؛ علی‌اکبر محرابیان امروز در گفت‌وگویی با اشاره به اینکه طرح سراسری پاداش صرفه جویی برق از ساعت 24 امشب در دستورکار قرار می‌گیرد،  گفت: کشور در حال حاضر وارد فصل گرم می‌شود و مصارف برق بالا رفته، به طوری که هم اکنون 15 هزار مگاوات افزایش مصرف برق نسبت به مدت مشابه را شاهد هستیم.

وزیر نیرو تأکید کرد: از ساعت 24 امشب طرح سراسری پاداش صرفه‌جویی آغاز شده و 31 میلیون مشترک خانگی برق می‌توانند از پاداش تعیین شده با توجه به دستورالعمل استفاده کنند.

وی افزود: مشترکان با صرفه‌جویی برق می‌توانند تا 20 برابر نرخ فروش برق برای هر کیلووات ساعت پاداش بگیرند و ما در پرداخت این پاداش هیچ‌گونه سقف و محدودیتی نداریم.

عضو کابینه دولت مردمی با اشاره به اینکه صرفه‌جویی به معنای کاهش رفاه خانواده نیست و با اقداماتی ساده در کنار حفظ سطح رفاه می‌توان در مصرف برق نیز صرفه‌جویی کرد، گفت: مشترکان می‌توانند با این طرح نه تنها قبض برق خود را رایگان کنند، بلکه مبالغی را هم بستانکار شوند.

*سال گذشته یک یا جند قبض برق از 8.5 مییون مشترک رایگان شد

محرابیان با اشاره به اینکه سال گذشته 42 درصد مشترکان بخش خانگی از پاداش صرفه‌جویی بهره‌مند شدند، گفت: سال گذشته 8.5 میلیون مشترک قبض رایگان دریافت کرده و مبالغی را بستانکار شدند.

وی ادامه داد: این شرایط وجود دارد که با کاهش مصرف و صرفه‌جویی برق میزان پاداش صرفه‌جویی از یارانه نقدی افراد و خانواده‌ها بیشتر شود.

وزیر نیرو در تشریح اینکه مردم مناطق گرمسیر امکان کاهش مصرف بیشتری دارند، گفت: در مناطق گرمسیر اگر مشترکی یک کولر گازی خود را خاموش کند و دمای منزل را روی دمای آسایش نگه دارد، تا ماهانه یک میلیون تومان پاداش می‌گیرد.

*تامین انرژی کامل برای 90 درصد از مشترکان صنعتی

وی در بیان تصمیمات لازم برای تأمین انرژی صنایع گفت: در سال جاری 90 درصد صنایع کشور که عمدتا مشترکان صنفی - صنعتی هستند، شامل واحدهای تراشکاری، کارخانه‌های خرد چوب و... هیچ محدودیتی در تأمین برق خود ندارند.

وزیر نیرو با اشاره به جزئیات تأمین برق شهرک‌های صنعتی گفت: تنها موردی که از صنایع داخل شهرک خواستیم، جابجایی تعطیلات آخر هفته با یک بعدازظهر در هفته است و ما شرایط تأمین انرژی این شهرک‌ها به طور شبانه‌روزی را داریم و مقدمات رشد تولید را فراهم خواهیم کرد.

 

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار