طلا دوباره ارزان شد +علت

ریزش قیمت طلا در بازار تهران طی ۲۴ ساعت گذشته ادامه پیدا کرد؛ به طوری که قسمت هر گرم طلای ۱۸عیار با کاهش در حدود ۱۸ هزار تومانی، به کانال پایین‌تر سقوط کرد.

طلا دوباره ارزان شد +علت

به گزارش زنهار؛ هر گرم طلای ۱۸عیار در حال حاضر در بازار تهران ۲ میلیون و ۴۹۹ هزار تومان قیمت دارد. هر مثقال طلا نیز با ریزش قیمت، هم‌اکنون ۱۰ میلیون و ۸۲۸ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

روند بازار حاکی از آن است که قیمت طلا در بازار جهانی در طول یک هفته گذشته ۱۴۲ هزار و ۷۰۰ تومان کاهش قیمت را تجربه کرده است.

کاهش قیمت طلا در بازار ایران در حالی است که قیمت اونس طلا نیز در بازار جهانی در روزهای گذشته در مسیر نزولی حرکت کرده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که اونس طلا در بازار جهانی طی یک هفته گذشته ریزش ۴۸ دلاری را تجربه کرده است و از کانال بالای ۲ هزار دلار به زیر این کانال سقوط کرد.

هر اونس طلا هم‌اکنون در بازار جهانی یک هزار و ۹۶۲ دلار قیمت دارد.

بر همین اساس، با توجه به ریزش بیش از ۲ درصدی قیمت طلا در بازار جهانی در طول یک هفته گذشته، بسیاری از کارشناسان این موضوع را موثر در کاهش قیمت طلا در بازار ایران می‌دانند.

البته یکی از دلایل دیگر کاهش قیمت‌ها، روند نزولی قیمت دلار در بازار تهران است، به طوری که قیمت دلار در طول یک هفته گذشته نزدیک به ۲ هزار تومان کاهش قیمت داشته است.

در این میان، برخی از کارشناسان اعتقاد دارند که بخشی از این کاهش قیمت طلا در ایران ناشی از افزایش فشار فروش و هدایت بخشی از نقدینگی به سمت بازار خودرو و ثبت‌نام خودرو بوده است.

در این شرایط، نادر بذرافشان، رییس اتحادیه طلا و جواهر استان تهران در مورد وضعیت قیمت‌ها در بازار طلا در روزهای آینده اعتقاد دارد: در حال حاضر مردم کمی نگران هستند که این کاهش قیمت‌ها ادامه‌دار است یا ممکن است افزایش پیدا کند؟ با توجه به تجربه‌ و با توجه به اینکه ما از ابتدای سال ثبات قیمت‌ها را داشتیم می‌توان گفت در حال حاضر قیمت‌ها به ثبات نسبی خوبی رسیده است.

بذرافشان تصریح می‌کند: بر این اساس، به نظر می‌رسد قیمت‌ها تثبیت شده و ما دیگر شاهد کاهش یا افزایش خاصی نخواهیم بود و هموطنان منتظر کاهش یا افزایش زیادی نباشند و در زمانی که تصمیم می‌گیرند مبادلات خود را در رابطه با خرید سکه و مصنوعات طلا انجام دهند همان لحظه انجام دهند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار