چراغ رستوران ها خاموش شد؟

تورم و گرانی باعث شده است که مردم کمتر رستوران بروند و اگر هم می روند اغلب برای هر دو نفر یک پرس غذا سفارش می دهند و به طور کلی در هزینه ها بسیار صرفه جویی می کنند. این نه درخصوص طبقه های پایین جامعه که اصلا رستوران نمی روند، بلکه درخصوص طبقه متوسط رو به بالا است.

چراغ رستوران ها خاموش شد؟

به گزارش زنهار؛ طبق گزارش جدید مرکز آمار ایران که روز یکشنبه 17 اردیبهشت ماه منتشر شد، نرخ تورم سالانه کالا‌ها و خدمات مصرفی خانوار‌ها بر اساس سال پایه 1400، در اسفند ماه سال 1401به عدد 45.8 درصد رسیده است.

افزایش قیمت های پی در پی، تورم، گرانی کالا و خدمات و عدم افزایش حقوق و دستمزد متناسب با تورم و ... باعث شده است که سفره مردم روز به روز کوچک و بسیاری از موارد را به دلیل پایین آمدن قدرت خرید حذف کنند.

یکی از این موارد رفتن به رستوران است. مراجعه مردم به رستوران به حدی کاهش یافته است که صاحب امتیاز رستوران های رفتاری امروز گفته است که 55 درصد رستوران های تهران به سمت ورشکستگی رفتند.

در این خصوص سیدعلی‌اصغر میرابراهیمی، رئیس اتحادیه رستوران‌ داران و سلف‌ سرویس‌ های تهران گفت: رستوران داران وضعیت خوبی ندارند. مواد اولیه، مواد افزودنی و به طور کلی کالاهای مورد نیاز این صنف بسیار گران شده است.

از آن سو دستمزد کارگران، بیمه و مالیات نیز افزایش یافته است و قیمت برق، آب و گاز تصاعدی بالا می رود.

 

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار