دستمزد ناچیز کارگران در انگلیس/ کارگران در این کشور چقدر حقوق می گیرند؟

تحقیقات دانشگاه بریستول نشان داد، بیش از نیمی از کارگران با کار موقت و آزاد کمتر از حداقل حقوق در انگلیس، دستمزد دریافت می‌کنند.

دستمزد ناچیز کارگران در انگلیس/ کارگران در این کشور چقدر حقوق می گیرند؟

به گزارش زنهار؛ تحقیقات جدید نشان می‌دهد، درحالی‌که هزینه‌های زندگی در انگلیس همچنان رو به افزایش است، بیش از نیمی از کارگران پیمانکاران مستقل (gig economy)، کمتر از حداقل دستمزد ملی را دریافت می‌کنند.

پیمانکاران مستقل (gig economy) که به آنها آزادکار (کار آزاد) نیز می‌گویند، کارمندان بسترهای مجازی، پیمانکاران شرکت‌ها، کارمندانی که از طریق تلفن به شرکت‌ها یا به مشتریان خدمات می‌دهند و کارگران موقت هستند.

این پیمانکاران، یک بخش بزرگ و در حال رشد از جمعیت شاغل هستند که در آن کارگران کوتاه‌مدت به‌جای دریافت دستمزد برای مدت زمانی که کار می‌کنند، برای تکمیل وظایف دستمزد دریافت می‌کنند.

این شغل که gig نامیده می‌شود، به کار موقت یا آزاد گفته می‌شود که صورت غیررسمی یا بر اساس تقاضا انجام می‌شود.

پیمانکاران مستقل انگلیس تا پایان سال 2022 حدود 7.25 میلیون نفر برآورد شدند و از هر 6 بزرگسال در این کشور، یک نفر حداقل هفته‌ای یک بار به شغل «گیگ» مشغول است.

بر اساس این تحقیق که توسط دانشگاه بریستول انجام شده است، 52 درصد از کارگران این بخش که شغل‌های نظیر تحویل غذا، راننده شخصی و کار با رایانه است، به طور متوسط 8.97 پوند (11.28 دلار) در ساعت دستمزد دریافت می‌کنند که 15 درصد کمتر از حداقل دستمزد در انگلیس است. حداقل دستمزد در انگلیس 10.42 پوند (13.10 دلار) است.

بیش از سه چهارم (76 درصد) کسانی که به این نظرسنجی پاسخ دادند نیز از تجریه ناامنی و اضطراب ناشی از کار خبر دادند.

الکس وود، نویسنده این تحقیقات گفت: «‌این یافته‌ها نشان می‌دهد، کار در «اقتصاد گیگ» انگلستان اغلب با پرداخت کم، اضطراب و استرس همراه است. از آنجایی‌که هزینه‌های مواد غذایی، سوخت و مسکن همچنان در حال افزایش است، این گروه از کارگران به صورت ویژه آسیب‌پذیر هستند به حقوق و حمایت بیشتر نیاز دارند.»

این گزارش نشان می‌دهد که بیش از یک چهارم پاسخ‌دهندگان احساس می‌کنند که سلامت یا امنیت‌شان با این کار در معرض خطر قرار می‌دهند و یک چهارم دیگر گفتند در نتیجه احساس ناراحتی می‌کنند.

بعلاوه، 40 درصد نگران بودند که بتوانند توانایی خود را برای امرار معاش در شغل خود از دست بدهند و در 12 ماه آینده بیکار شوند.

 

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار