هر کیلو شیر خام چند؟/ آخرین قیمت مصوب هر کیلو شیر برای تولید کنندگان!

رییس انجمن‌ صنفی گاوداران ایران از ابلاغ قیمت مصوب جدید هر کیلوگرم شیرخام درجه یک با قیمت ۱۵ هزار تومان برای خبر داد.

هر کیلو شیر خام چند؟/ آخرین قیمت مصوب هر کیلو شیر برای تولید کنندگان!

به گزارش زنهار؛ «سید احمد مقدسی» روز شنبه در گفت‌وگویی افزود: این ابلاغیه به استناد مفاد قانون اصلاح قانون تضمینی خرید محصولات اساسی کشاورزی مصوب پنجم آبان ماه ۱۳۹۹ مجلس شورای اسلامی، شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی در جلسه ۱۷ اردیبهشت ماه امسال تصویب کرد.

بر اساس این مصوبه قیمت هر کیلوگرم شیرخام با مشخصات ۳.۲ درصد چربی، ۳ درصد پروتئین و بار میکروبی زیر ۱۰۰ هزار، ۱۵ هزار تومان تعیین و ابلاغ شده است.

در تبصره این مصوبه آمده است: به ازای هر ۰.۱ درصد افزایش یا کاهش درصد چربی شیرخام از ۳.۲ درصد، مبلغ ۲ هزار ریال متناسب با افزایش و یا کاهش درصد چربی به قیمت مصوب شیرخام اضافه یا کسر خواهد شد.

لزوم اصلاح قیمت مصوب شیرخام/ افت تولید در صورت اصلاح نشدن قیمت

مقدسی پیش از این گفته بود: هزینه‌های تمام شده تولید شیر خام از جمله علوفه دامی و سایر عوامل تولید افزایش یافته و اگر قیمت اصلاح نشود باید در انتظار کاهش تولید باشیم.

رییس انجمن صنفی گاوداران ایران تصریح کرد: بررسی واقعی قیمت هر کیلوگرم شیر خام درجه یک ۱۸ هزار و ۲۰۰ تومان با ۱۲ درصد سود برای تولیدکنندگان است، اما آنچه برای حمایت از مصرف‌کنندگان در نظر گرفته قیمت مصوب ۱۵ هزار تومانی برای هر کیلوگرم شیر خام است، که سودی برای تولیدکننده در نظر گرفته نشده است.

وی افزود: با این شرایط نمی‌توان تولیدکننده را مجاب کرد که نرخ فروش محصولاتش کفاف هزینه‌های تولید را ندهد، زیرا تولیدکننده برای ادامه تولید باید حداقل سودی را دریافت کند تا انگیزه‌ای برای ادامه فعالیت داشته باشد، اما با نرخ جدید شیر خام سودی را برای تولیدکنندگان در نظر نگرفته نشده و کماکان تولیدکنندگان همانند سال گذشته متضرر هستند.

 

قیمت مصوب هر کیلوگرم شیر خام ابلاغ شد

 

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار