وام نهضت ملی مسکن ۵۵۰ میلیون تومان می‌شود

وزیر راه و شهرسازی از پیشنهاد افزایش وام ساخت مسکن در طرح نهضت ملی به ۵۵۰ میلیون تومان خبر داد.

وام نهضت ملی مسکن ۵۵۰ میلیون تومان می‌شود

به گزارش زنهار؛ مهرداد بذرپاش در حاشیه همایش بین‌المللی سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی با بیان اینکه قرارداد ساخت خط آهن رشت - آستارا هفته آینده امضا می‌شود در پاسخ به این پرسش که آیا سرمایه‌گذاری این پروژه را روس‌ها انجام خواهند داد، اظهار کرد: بخشی از این سرمایه‌گذاری توسط طرف روسی انجام می‌شود که با تکمیل آن کریدور شمال - جنوب نقش پررنگ‌تری در تسهیل حمل و نقل و ترانزیت کشور ایفا خواهد کرد.

وی با اشاره به ابراز تمایل کشور‌های حاشیه خلیج فارس و کشور‌های همسایه شمالی به حضور در تکمیل کریدور‌های شمال - جنوب و شرق - غرب افزود: مذاکرات با طرف‌های خارجی در این زمینه در دستور کار قرار دارد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۵۵۰ کیلومتر جاده ساحلی در جنوب کشور داریم که تکمیل آن نقش بسیار زیادی در اقتصاد دریامحور خواهد داشت اضافه کرد‌: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته باقیمانده این جاده ساحلی که بیشتر آن در استان سیستان و بلوچستان است تا پایان دولت سیزدهم به اتمام خواهد رسید.

بذرپاش در پاسخ به سوال دیگری در خصوص حضور هندی‌ها در بندر چابهار و اینکه آیا احتمال کنار گذاشتن هندی‌ها به دلیل عدم پایبندی به تعهدات وجود دارد تصریح کرد: ما در شرایطی نیستیم که برای سرمایه‌گذاری در بنادر منت کسی را بکشیم. در زمان حاضر بخش خصوصی داخلی و خارجی درخواست‌های فراوانی برای سرمایه‌گذاری در بنادر دارند که ما باید از بین این درخواست‌ها بهترین آن‌ها را انتخاب کنیم.

وی تاکید کرد: بر اساس رویکرد دولت سرمایه‌گذاری در بنادر باید بلندمدت باشد.

وزیر راه و شهرسازی همچنین درخصوص مباحث مربوط به افزایش ۵۰ درصدی وام مسکن گفت: پیشنهاد افزایش وام ساخت به ۵۵۰ میلیون تومان در حال بررسی است و احتمالا همین رقم نیز تصویب خواهد شد.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار