پیش بینی بورس فردا 18 اردیبهشت

بازار بورس تهران در جریان معاملات روز جاری با افت بیش از 3.7 درصدی کار را تمام کرد تا در یک روز بیش از 95 هزار واحد خود را از دست‌ داده باشد و از محدوده 2.5 میلیون واحد برگشت نزولی را تجربه کند. ارزش بازار بورس نیز با افت 370 همتی همراه شد تا به رقم 9 هزار همت برسد.

پیش بینی بورس فردا 18 اردیبهشت

به گزارش زنهار؛  نقشه بازار روز جاری تمام به رنگ سرخ درآمد. در ابتدای روز و در نیمه اول بازار  گروه خودرویی  و بانکی در ادامه روند روز قبل خود همچنان با استقبال خرید مواجه بودند؛ اما با شروع نیمه دوم در بازار این خریداران دوام نیاوردند و مسیر نزولی را در پیش گرفتند. در حالی‌ که نماد  خساپا  از  گروه خودرویی  تمام تلاش خود را برای مثبت شدن می‌کرد، در نهایت در محدوده منفی یک‌ درصدی کار را به پایان برد.

اوضاع در  شاخص هم وزن  هم منفی بود این نماگر بازار با افت 30 هزارواحدی همراه شد تا پایانی برای رشدهای چند وقته اخیر این نماگر بازار محسوب شود.

خبرهای روز

خبرگزاری ایسنا نوشت: یک شبکه سعودی از پایان جلسه سرنوشت‌ساز شورای وزیران خارجه اتحادیه عرب در قاهره و موافقت آنها با بازگشت سوریه به این اتحادیه پس از ۱۲ سال خبر داد.

رئیس مجلس: به کمیسیون اصل ۹۰، هیأت نظارت و حراست مجلس مأموریت داده شد که موضوع واگذاری  خودرو  را مورد رسیدگی قرار دهند و در صورت هرگونه واگذاری غیرقانونی، اقدام قانونی انجام شود.

بهروز محبی نجم‌آبادی، عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس با اشاره به‌ضرورت الزام سازمان  بورس  برای شرکت‌های بورسی در مورد واریز سود مجامع حداکثر تا چهار ماه، اظهار کرد: در اوضاع نابسامان معیشتی کشور هرچقدر برای پرداخت سود سهام‌داران تلاش بیشتری شود، شاهد بروز اتفاقات مفید و مثبتی خواهیم بود. این امر نیز مشوقی برای ترغیب مردم برای سرمایه‌گذاری در  بورس  است و به‌تبع آن ارزش پول مردم هم حفظ خواهد شد. | فارس

شرکت ملی  پخش  فراورده‌های نفتی: مصرف بنزین در متوسط ۴۵ روز ابتدای سال به ۱۱۰ میلیون لیتر در روز رسید که تقریباً ۱۲.۷ درصد نسبت به دوره مشابه از سال قبل افزایش مصرف داشتیم.

علی عسگری - مدیرعامل هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس: هدف‌گذاری هلدینگ خلیج‌فارس برای حضور در بین ۱۰ شرکت برتر پتروشیمی جهان است؛ همچنین هدف افتتاح مگاپروژه الفین گچساران در آینده نزدیک به‌زودی رقم خواهد خورد.

کل

افت بیش از 3.7 درصدی شاخص  بورس تهران  در یک روز

بررسی تکنیکالی شاخص  بورس  تهران

شاخص  بورس تهران  در جریان معاملات روز جاری خود با افت بیش از 3.7 درصدی کار را تمام کرد تا در یک روز بیش از 95 هزار واحد خود را ازدست‌داده باشد و از محدوده 2.5 میلیون واحد برگشت نزولی را تجربه کند. 

ارزش بازار بورس نیز با افت 370 همتی همراه شد تا به رقم 9 هزار همت برسد. در حایل که  ارزش معاملات  بیش از 17 هزار و 300 میلیارد تومان رقم خورده بود.

شاخص بورس از ابتدای آبان‌ماه تا کنون توانست بود بازدهی بیش از 100 درصدی را نصیب سرمایه‌گذاران کند و با شکست مقاومت تاریخی خود یعنی رقم 2 میلیون و 100 هزارواحدی سال 1399 توانست به اعداد و ارقام بالاتری دست پیدا کند. 

افزایش شاخص فقط برای 5 دقیقه! / ریزش تا کجا ادامه دارد؟

چند روزی بود شاخص  بورس تهران  از منظر تکنیکالی وارد هیجان بیش خرید در انواع اندیکاتورها بود؛ اما بازار بدون توجه به این موضوع تمام در صف‌های خرید قرار داشت و همچنین میزان ورود پول‌های حقیقی به بازار در حال افزایش بود.

این میزان افت در این محدوده‌ها می‌تواند تکنیکالیست‌ها را مجاب کند که بازار در یک‌روند اصلاحی قرار گرفته است. شاید شاخص در روزهای آینده به اعداد و ارقام پایین‌تری نرسد و دچار اصلاح زمانی شود . 

به هر حال چیزی که با اتفاق امروز مشهود بوده، روند اصلاحی بازار (چه قیمتی و چه زمانی) در حال وقوع است.

تکنیکالیست‌ها اعداد و ارقام متفاوتی را برای اصلاح در نظر می‌گیرند و این افراد از الگوهای فیبوناچی برای محاسبه کف اصلاحی شاخص استفاده می‌کنند. از سوی دیگر تعدادی از این افراد سطوح حمایت، مقاومت کلاسیک را به‌عنوان سطوح مهم بازار در نظر خواهند گرفت. 

افراد دیگر از همین اعداد و ارقام رند در بازار استفاده می‌کنند؛ اعدادی همچون سطح 2.5 میلیون واحدی شاخص بورس که هفته پیش دراین‌خصوص مطالبی را عنوان کردیم.

هم وزن

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار