خبر جدید دولت درباره افزایش قیمت بنزین

وضع دولت و مجلس در شرایط فعلی حفظ دو نرخ موجود برای قیمت بنزین است و نرخ سومی تعریف نشده است، بنابراین بنزین کماکان دو نرخی خواهند ماند و طرح‌های مانند "بنزین برای همه" که در جزیره کیش به صورت پایلوت اجرا شد قرار نیست در کل کشور اجرا شود.

خبر جدید دولت درباره افزایش قیمت بنزین

به گزارش زنهار؛ قیمت بنزین این روزها به یکی از مباحث روز تبدیل شده است چرا که اعلام اجرای طرح بنزین برای همه تغییر قیمت بنزین نیز به یکی از خبرهای  دنبال کننده چند وقت اخیر تبدیل شد. مسئولان در اظهار نظرهای متفاوتی موضع مشخصی در رابطه با کاهش یا افزایش قیمت بنزین اعلام نکرده اند. مهمترین خبر منتشر شده درباره قیمت بنزین قیمت واقعی آن که 20 هزار تومان اعلام شده است. در ادامه به آخرین خبر درمورد قیمت بنزین می پردازیم.

فوری | واگذاری سهام عدالت به جاماندگان کلید خورد | سایت رسمی ثبت نام جاماندگان سهام عدالت و روش ثبت نام | فورا اقدام کنید

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه کاهش سهمیه ۲۵۰ لیتری خودروها به ۱۵۰ لیتر در استان‌های مرزی با هدف کاهش قاچاق سوخت اجرا شده است، گفت:گرانی بنزین اتفاق نخواهد افتاد،نرخ سومی برای قیمت بنزین تعریف نشده است.

 عبدالعلی رحیمی مظفری درباره آخرین وضعیت قیمت بنزین در کشور، گفت: موضع دولت و مجلس در شرایط فعلی حفظ دو نرخ موجود برای قیمت بنزین است و نرخ سومی تعریف نشده است، بنابراین بنزین کماکان دو نرخی خواهند ماند و طرح‌های مانند "بنزین برای همه" که در جزیره کیش به صورت پایلوت اجرا شد قرار نیست در کل کشور اجرا شود.

نماینده مردم سروستان و کوار و خرامه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تنها اتفاقی که افتاده این است قبلا خودروهای شخصی می‌توانستند از طریق کارت سوخت در هر ماه ۶۰ لیتر بنزین با قیمت ۱۵۰۰ دریافت می‌کردند و در هر ماه ۲۵۰ لیتر نیز به قیمت ۳ هزار تومان دریافت کنند که به دنبال کار کارشناسی انجام شده ۱۰۰ لیتر از سهیمه ۲۵۰ لیتر -که قیمت آن آزاد محاسبه می‌شد - کم شده و صاحبان خودرو از این به بعد فقط می‌توانند ۱۵۰ لیتر بنزین به قیمت ۳ هزار تومان دریافت کنند  البته ۶۰ لیتر بنزین به قیمت ۱۵۰۰ تومان بر جای خود باقی است.

وی با بیان اینکه کاهش سهمیه ۲۵۰ لیتری خودروها به ۱۵۰ لیتر بیشتر در استان‌های مرزی با هدف کاهش قاچاق سوخت اجرا شده است، افزود: برخی از خودروها در یک روز در فاصله‌های کوتاه دو الی سه بار به خودروهای خود بنزین می‌زدند که نشان می‌دهد؛ این تزریق با هدف دیگری صورت می‌گیرد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در شرایط فعلی جامعه و اقتصاد کشور ظرفیت گرانی بنزین را ندارد لذا این اتفاق نخواهد افتاد، بیان کرد: شرایط حاکم بر اقتصاد جامعه این مسئله را از برنامه کار مجلس و دولت خارج کرده است.

وزیر نفت گفت: کاهش سقف بنزین آزاد در کارت سوخت تعدادی از استان‌ها از جمله سیستان و بلوچستان در جهت مدیریت مصرف و کنترل قاچاق انجام می‌شود، البته باید بررسی مجددی انجام شود.  

جواد اوجی  در حاشیه مراسم بهره‌برداری و کلنگ‌زنی طرح‌های گازرسانی در هفته دولت در جمع خبرنگاران وزیر نفت در پاسخ به برخی انتقادات از کاهش سقف بنزین آزاد در کارت سوخت تعدادی از استان‌ها از جمله سیستان و بلوچستان، گفت: این اقدامات در جهت مدیریت مصرف و کنترل قاچاق انجام می‌شود و البته باید بررسی مجددی انجام شود.  

گفتنی است، چند روز قبل، فارق اعظمی نماینده استان سیستان و بلوچستان درشورای عالی استان‌ها از کاهش سهمه سوخت بنزین در این استان خبر داد و گفت: مردم استان سیستان و بلوچستان در زمینه سوخت سهمیه متفاوتی از باقی مردم کشور دریافت‌ می‌کنند. به طوری که هر خودرو ماهیانه ۳۶۰ لیتر بنزین به قرار ۶۰ لیتر با قیمت ۱۶۰۰ تومان و ۳۰۰ لیتر با قیمت ۳۰۰۰ تومان سهمیه دارد. یعنی اگر کسی ماهانه ۳۶۰ لیتر بنزین خود را مصرف‌ می‌کرد دیگر کارت سوخت برای بنزین آزاد وجود نداشت.

به گفته او، با این کار قیمت هر لیتر بنزین در استان سیستان و بلوچستان به ۱۵ هزار تومان رسیده است.

وزیر نفت همچنین در جمع خبرنگارها گفت:: این روزها با توجه به مسافرت‌ها بعد از کرونا، بالاترین حجم سفرها را شاهد هستیم که مصرف بنزین را تا ۱۳۰ میلیون لیتر در روز نیز بالا برده است و این در حالی است که تولید بنزین در تمام پالایشگاه‌های کشور بین ۱۰۲ تا ۱۰۴ میلیون لیتر در روز است.

اوجی با بیان اینکه برای تامین بنزین مورد نیاز کشور به سراغ ذخایر رفتیم، تاکید کرد: تلاش می‌کنیم تا در یک ماه آینده که همچنان سفرها زیاد است، مشکلی در تامین بنزین کشور وجود نداشته باشد.

وی در خصوص احتمال وجود ناترازی گاز در زمستان امسال، گفت: این ناترازی سال گذشته ۲۵۰ میلیون متر مکعب بود که به دلیل عدم سرمایه‌گذاری در سال‌های قبل اتفاق افتاد.

اوجی ادامه داد: در این مدت سعی کردیم پروژه‌های افزایش تولید را به نتیجه برسانیم و با تکمیل آنها تولید گاز افزایش پیدا کند.

وزیر نفت با اشاره به اینکه افتتاح این طرح‌ها با حضور نمایندگان استان‌های فارس، سیستان و بلوچستان، کرمان، لرستان و آذربایجان غربی برگزار شد، افزود: پروژه‌های بزرگی را درگازرسانی شهری روستایی و واحد های صنعتی امروز به بهره‌برداری رساندیم. 

وضعیت فاز ۱۱ پارس جنوبی

وزیر نفت گفت: فاز ۱۱ پارس جنوبی که ۲۰ سال به صورت قرارداد روی کاغذ رد و بدل می‎‌شد؛ زمستان امسال نخستین تولید آن به میزان ۱۰ میلیون متر مکعب آغاز خواهد شد. با این اقدام، طلسم تولید از فاز ۱۱ شکسته می‌شود که کار بزرگی است و مردم بهره‌مند می‌شوند.

وی ادامه داد: طرح‌های افتتاح‌شده در حوزه گازرسانی و بهره‌برداری از خطوط انتقال گاز، بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود. همچنین امروز اجرای ۵ میلیارد تومان طرح گازرسانی دیگر در شرکت ملی گاز ایران آغاز شد.

به گفته وزیر نفت، در طرح‌های امروز ۱۶ شهر و حدود ۲ هزار روستا به شبکه گاز سراسری متصل شدند.

وی تاکید کرد: در طرح‌هایی که امروز کلنگ آنها به زمین زده شد، کار اجرایی گازرسانی به ۹ شهر و ۱۹۰۰ روستا آغاز شد.

اوجی به بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی طرح‌های نفتی روز جمعه در خوزستان نیز اشاره کرد و گفت: در وزارت نفت برنامه داریم تا پروژه‌های نیمه‌کاره که ۱۰ تا ۱۵ سال نیمه کاره مانده‌اند را با حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی به سرانجام برسانیم و از همین رو اعتبارات خوبی برای این مناطق در بودجه کشور دیده شده است.

وی افزود: مرحله بعدی افتتاح طرح‌های گازرسانی کشور، تا ۲۲ بهمن ماه آماده و به بهره‌برداری خواهد رسید.

فرآیند آزادسازی قیمت‌ها در آخرین مرحله شامل حال دارو شد و بسیاری بر این گمان هستند که بنزین نیز دیر یا زود آزاد خواهد شد و به احتمال زیاد از اوایل سال آینده این تصمیم دولت نیز اجرایی خواهد شد. اگر دولت بخواهد واقعا قیمت بنزین را آزاد کند باید هر لیتر به حول و حوش ۸ هزار تومان افزایش یابد در حالی که میانگین حداقل درآمد هر فرد زیر ۲۰۰ دلار است. در اروپا قیمت هر لیتر بنزین حدود ۱ یورو و ۳۰ سنت است، اما میانگین حداقل درآمد هر فرد آلمانی به عنوان مثال حدود ۱۸۰۰ تا ۲۰۰۰ یورو در ماه است.

به نقل از انتخاب، فرآیند آزادسازی قیمت‌ها در آخرین مرحله شامل حال دارو شد و بسیاری بر این گمان هستند که بنزین نیز دیر یا زود آزاد خواهد شد و به احتمال زیاد از اوایل سال آینده این تصمیم دولت نیز اجرایی خواهد شد.

میزان تولید روزانه بنزین حدود ۱۰۰ میلیون لیتر در روز است و این در حالیست که میانگین مصرف سوخت در سال جاری ۹۶ میلیون لیتر روز است. البته در ماه‌های اسفند سال گذشته و فروردین امسال میانگین مصرف بنزین حتی تا ۱۳۰ میلیون لیتر در روز نیز پیش رفت.

آبان ماه سال ۱۳۹۸ بود که دولت قیمت بنزین را افزایش داد یعنی قیمت هر لیتر یارانه‌ای به ۱۵۰۰ تومان و هر لیتر آزاد به ۳۰۰۰ تومان افزایش یافت. اجرای این طرح برای مدتی میزان مصرف بنزین در کشور را کاهش داد و از روزانه ۹۰ میلیون لیتر در سال ۱۳۹۸ به روزانه ۷۵ میلیون لیتر در سال ۱۳۹۹ رسید. اما روند صعودی مصرف بنزین دوباره از همین سال آغاز شد و اکنون مصرف روزانه به نزدیکی ۱۰۰ میلیون لیتر در روز رسیده است و کارشناسان می‌گویند اگر همین روند ادامه پیدا کند ایران سال آینده واردکننده بنزین خواهد بود.

طبق آمار میانگین مصرف سوخت خودروهای داخلی سه برابر میانگین استاندارد جهانی است. خودروهای داخلی روزانه ۲۵ میلیون لیتر بیش از میانگین مصرف جهانی می‌سوزانند و اگر قیمت لیتر بنزین را معادل میانگین نرخ جهانی یک دلار در نظر بگیریم خودروهای داخلی سالانه ۱۱ میلیارد دلار مازاد بر میانگین مصرف جهانی سوخت مصرف می‌کنند.

از طرفی گفته می‌شود روزانه ۱۵ میلیون لیتر بنزین از کشور قاچاق می‌شود. به این ترتیب میزان هدر رفت بنزین حدود ۴۰ میلیون لیتر در روز است و اگر قیمت بنزین در ایران را ۲۰ هزار تومان در نظر بگیریم روزانه ۸۰۰ میلیارد تومان معادل ماهانه ۲۴ هزار میلیارد تومان از منابع کشور دود می‌شود و به هوا می‌رود. اگر بنزین را با نرخ جهانی حدود ۱ دلار و ۳۰ سنت در نظر بگیریم این رقم به حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد. این یعنی معادل پرداخت ۲۵ میلیون تومان یارانه در سال به یک خانوار چهار نفره.

مصرف بنزین در سال ۱۳۷۰ روزانه حدود ۲۵ میلیون لیتر بود و ۱۵ سال بعد یعنی در سال ۱۳۸۵ به ۷۵ میلیون لیتر رسید یعنی رشد ۲۰۰ درصدی.

دولت مصارفی دارد تحت عنوان یارانه پنهان، یعنی یارانه‌ای که برای فروش ارزان سوخت در نظر می‌گیرد که در بودجه عمومی دولت قرار ندارد. رقم این یارانه برای سال ۱۴۰۰ رقم حیرت انگیز ۱۳۰۰ هزار میلیارد تومان بوده است!! بلکه درست شنیدید: ۱۳۰۰ هزار میلیارد تومان. فقط این یارانه از کل مصارف مربوط به بودجه عمومی و تبصره ۱۴ نیز بیشتر است. کل مصارف بودجه عمومی که شامل پرداخت‌های جاری، هزینه‌های عمرانی و بازپرداخت‌ها وام‌ها و قرض‌هاست رقمی حدود ۹۵۰ هزار میلیارد تومان است. رقم بودجه تبصره ۱۴ که شامل پرداختی دولت برای رفع محرومیت‌هاست حدود ۲۵۵ هزار میلیارد تومان می‌شود که جمع این دو معادل ۱۲۰۰ هزار میلیارد تومان است که باز هم از یارانه پنهان سوخت کمتر است.

از این ۱۳۰۰ هزار میلیارد تومان بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد تومان فقط سهم بنزین است تا بنزین با قیمت ارزان به مصرف‌کنندگان برسد. اگر قیمت حامل‌های انرژی واقعی شود و جمعیت ایران را مثلا ۸۰ میلیون نفر در نظر بگیریم سالانه رقمی بالغ بر ۱۶ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان (۱۳۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه پینهان سوخت، تقسیم بر ۸۰ میلیون نفر) فقط از بخش سوخت به هر نفر می‌توان یارانه داد. یعنی یک خانوار چهار نفره می‌تواند سالی ۶۵ میلیون تومان دریافت کند.

بنزین دوباره ۱۰۰۰ تومان می‌شود؟

به نقل خبر فوری، همان‌طور که ملاحظه می‌شود به دلیل آنکه قیمت بنزین در این مدت ثابت بوده است، قیمت حقیقی بنزین آزاد ارزانتر شده است تا به ۱۱۱۷ تومان در تیر ۱۴۰۱ (به قیمت آبان ۹۸) رسیده و عملا به قیمت سابق ۱۰۰۰ تومانی خود بازگشته است.

قیمت بنزین سهمیه ای هم به ۵۵۸ تومان یعنی حدود نصف قیمت مهر ۹۸ رسیده است.

قیمتگذاری از بالا و دستوری انواع سوخت باعث میشود که این سرمایه ملی اتلاف شده یا قاچاق شود. هر از گاهی هم با تورمی که به دلیل کسری بودجه دولت و ناترازی بانکها پدید می آید، عملا قیمت بنزین به قیمت سابق برمیگردد.

این مسئله به سیاستگذار ثابت می کند که تا زمانیکه ثبات پولی و کاهش تورم محقق نشود، افزایش دستوری قیمت بنزین نمی تواند دردی را دوا کند؛ دستکاری غیراصولی بازار انرژی بدون اصلاح ساختار اقتصادی و تجارت آزاد، این دور باطل را برای ایرانیان به اتمام نمی رساند.

جمع‌آوری کارت سوخت از جایگاه‌های بنزین!

سخنگوی وزارت نفت با تاکید بر اینکه این وزارتخانه دستوری برای جمع‌آوری کارت سوخت جایگاه‌ها صادر نکرده است، گفت: دولت برنامه‌ای برای تغییر قیمت و سهمیه نرخ ندارد.

به گزارش شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، «علی فروزنده» در رابطه‌ با اینکه وزارت نفت برنامه‌ای برای جمع‌کردن کارت‌های سوخت جایگاه‌داران ندارد، گفت: ما ترجیح می‌دهیم مردم با کارت سوخت خودشان بنزین آزاد را مصرف کنند.

وی درخصوص اخبار واصله در این راستا گفت: باید بررسی کنیم که آیا گزارش جدی در تهران و کرج وجود دارد یا خیر؟

فروزنده در واکنش به درج بنر این خبر در یکی از جایگاه‌های سوخت کرج، گفت: به جایگاه‌ها ابلاغ شده که اجازه جمع‌آوری کارت‌های سوخت را ندارند. مردم در صورت مشاهده تخلف، به شرکت پخش فرآورده‌های نفتی گزارش دهند تا حتماً بررسی و رسیدگی شود.

سخنگوی وزارت نفت همچنین درخصوص صف‌های طویلی که در مرزها برای سوخت‌گیری ایجاد می‌شود، گفت: این صف‌ها موجب آزار مردم شده است.

وی با بیان اینکه در مرزها به دلیل اختلاف قیمت بنزین، مردم با کارت جایگاه‌داران بنزین آزاد می‌زنند و چند کیلومتر آن‌سوتر این بنزین را به فروش می‌رسانند، بیان کرد: ممکن است شورای تأمین استان یا مراجع این‌چنینی برای بازه‌های محدودی خواسته باشد از کارت جایگاه به‌صورت موقت استفاده نشود.

فروزنده بار دیگر تاکید کرد موضوع عدم اجازه مردم برای استفاده از سوخت جایگاه بنزینی در کرج را نیز پیگیری خواهد کرد و مردم نیز می‌توانند با شماره تماس ۵ رقمی ۰۹۶۲۷ تماس بگیرند.

سخنگوی وزارت نفت درخصوص واقعی شدن قیمت انرژی اظهار کرد: بنزین اثرات روانی بر جامعه دارد که شامل تفاوت قیمت و تأثیر آن بر قیمت‌هاست. این مسئله حسی نامطلوب به مردم انتقال می‌دهد، لذا دولت برنامه‌ای برای تغییر قیمت و سهمیه و افزایش نرخ ندارد.

فروزنده در انتها تاکید کرد: دولت هر برنامه‌ای در این زمینه داشته باشد، با مردم در میان می‌گذارد.

در روزهای گذشته فیلمی قدیمی در فضای مجازی منتشر شد. فیلمی که در آن فردی از جمع‌آوری کارت سوخت جایگاه‌داران برای سوخت‌گیری با قیمت آزاد خبر می‌دهد.

انتشار این فیلم باعث شد تا همزمان با تغییر در نظام پرداخت یارانه و عادلانه‌کردن پرداخت یارانه، برخی از افزایش قیمت بنزین خبر دهند.

این در حالی است که پیش از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، رییس‌جمهور اعلام کرد که بنزین گران نخواهد شد.

بعد از آن نیز وزیر نفت و سخنگوی دولت اعلام کردند که بنزین شامل افزایش قیمت نخواهد شد. هیچ برنامه‌ای از سوی دولت برای تغییر در نحوه و قیمت بنزین وجود ندارد.

در واقع، عادلانه‌کردن پرداخت یارانه باعث سوء استفاده برخی مدعیان شده و با استفاده از این فرصت، به دروغ‌پردازی درباره افزایش قیمت بنزین بپردازند.  

در این زمینه، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا با تاکید بر اینکه هیچ ابلاغیه‌ای در خصوص حذف کارت سوخت جایگاه‌داران از چرخه عرضه بنزین نداشته‌ایم، گفت: شایعاتی که در فضای مجازی منتشر شده صحت ندارد و روال مانند گذشته بوده و هیچ تغییری در شرایط ایجاد نشده است.

«علی اکبر نژادعلی» افزود: قرار نیست که از تیرماه کارت سوخت جایگاه‌داران برای سوختگیری با نرخ آزاد حذف شود.

وی ادامه‌داد: همه اخباری که در فضای مجازی و رسانه‌ای کشور در این خصوص منتشر شده، فاقد صحت بوده و تکذیب می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی تاکید کرد: تغییری در چگونگی توزیع بنزین در جایگاه‌های عرضه سوخت ایجاد نخواهد شد، قیمت بنزین یارانه‌ای لیتری ۱۵۰۰ تومان و بنزین آزاد نیز همچنان سه‌هزار تومان عرضه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سیستم سوخت‌رسانی مانند روال سابق خواهد بود و هیچ تغییری در برنامه‌ها و کارت‌های جایگاه‌ها ایجاد نشده است، گفت: مالکان وسایل نقلیه می‌توانند از سهمیه آزاد در کار ت سوخت وسیله نقلیه استفاده کنند.

نژادعلی افزود: هرگونه تغییر و تحول در نحوه عرضه و قیمت بنزین از سوی شورای اطلاع رسانی دولت اعلام خواهد شد. اکنون نیز جایگاه‌ها موظف به سوخت‌رسانی با قیمت‌های قبلی هستند و اگر مردم موردی مشاهده کردند باید این موضوع را به سامانه ۰۹۶۲۷ گزارش دهند و هم از کارت‌های آزاد جایگاه‌داران می‌توانند استفاده کنند.

وی اضافه‌کرد: سیستم سوخت‌رسانی مانند روال سابق است و هیچگونه تعییری حاصل نشده است، شهروندان برای استفاده از سهمیه یارانه‌ای (۱۵۰۰ تومانی) از کارت شخصی خودرو خود و برای استفاده از سهمیه آزاد(سه‌هزار تومانی) هم می توانند از کارت شخصی خود و از کارت جایگاه‌داران استفاده کنند و برنامه‌ای برای حذف کارت جایگاه‌داران در دستور کار نیست .

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: برنامه‌ای برای حذف کارت سوخت جایگاه‌داران در دستور کار نیست.

به گزارش شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، علی‌اکبر نژادعلی با بیان اینکه هیچ ابلاغیه‌ای در مورد حذف کارت سوخت جایگاه‌داران از چرخه عرضه بنزین نداشته‌ایم، اظهار کرد: شایعاتی که در فضای مجازی منتشر شده صحت نداره و روال مانند گذشته بوده و هیچ تغییری در شرایط ایجاد نشده است؛ ضمن آنکه قرار نیست، از تیرماه، کارت سوخت جایگاه‌داران برای سوخت‌گیری با نرخ آزاد حذف شود.

وی با تأکید بر اینکه هیچ تصمیمی در مورد نرخ بنزین گرفته نشده و اخبار منتشرشده در فضای مجازی و رسانه‌ای کشور در این خصوص تکذیب می‌شود، تصریح کرد: تغییری در نحوه توزیع بنزین در جایگاه‌های عرضه سوخت ایجاد نمی‌شود و قیمت بنزین یارانه‌ای ۱۵۰۰ تومان و بنزین آزاد نیز همچنان ۳۰۰۰ تومان خواهد بود.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با بیان اینکه هیچ‌کدام از جایگاه‌ها اجازه تغییر قیمت بنزین را ندارند، گفت: اگر جایگاهی چنین کاری انجام دهد با جدیت برخورد خواهیم کرد، بنابراین مردم نگران تغییر قیمت بنزین نباشند.

نژادعلی با تأکید بر اینکه سیستم سوخت‌رسانی مانند روال سابق خواهد بود و هیچ تغییری در برنامه‌ها ایجاد نشده و هرگونه تغییر و تحول از سوی شورای اطلاع‌رسانی دولت اعلام خواهد شد، اظهار کرد: جایگاه‌ها موظف به سوخت‌رسانی با قیمت‌های قبلی هستند و اگر موردی مشاهده شد، مردم آن را به سامانه ۰۹۶۲۷ گزارش دهند.

اصلاحات اقتصادی دولت سیزدهم با حذف ارز ترجیحی و واریز یارانه‌ها آغاز شد. این دستور کار دولت با واکنش‌های مثبت و منفی بسیاری از سوی رسانه‌ها و مردم همراه بود و البته تا امروز هم ادامه دارد.

در این خصوص کمال حسین پور نماینده مردم پیرانشهر و سردشت و عضو کمیسیون عمران گفت: با آغاز اصلاحات اقتصادی در دولت سیزدهم مشکلاتی وجود دارد. از فرهنگ سازی اجرای آن گرفته تا کنار آمدن مردم با شرایط ناشی از آن مثل گرانی ها، نیازمند زمان است. مردم به حق گلایه دارند و معترض هستند. شما ببینید بعد از مدتی قیمت مرغ حتی از قیمت مصوب دولت هم پایین آمده است و این نشان می دهد که برای عادی سازی قیمت‌ها زمانی باید طول بکشد. با این وجود ما امیدواریم با اصلاحات اقتصادی و حذف ارز ترجیحی اوضاع بهتر شود و در نهایت مردم هم مثل ما قبول می‌کنند که این اصلاحات به نفع و در جهت رفاه و آسایش آن‌ها است این مسئله باید در سال‌های قبل اجرا میشد که بالاخره دولت سیزدهم آن را اجرا کرد.

وی در خصوص تصمیمات سخت رییس جمهور گفت: تصمیمات سختی که رییس جمهور گفت در باب خصوصی سازی بود. اینکه گفته شد، بنزین گران می شود. مشکلات امروز همان مشکلاتی است که در دولت محمود احمدی نژاد و حسن روحانی داشتیم؛ ما همیشه به این روند گلایه داشتیم باید این رویه تغییر کند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار