قیمت مسکن در این مناطق تهران رکورد زد!

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از شناسایی ۴۵ هزار خانه خالی در منطقه ۲۲ تهران و ۶۵ هزار خانه خالی در شهر جدید پردیس خبر داد.

قیمت مسکن در این مناطق تهران رکورد زد!

به گزارش زنهار؛  خلیل محبت‌خواه اظهار کرد: ۶۵ هزار خانه خالی در پردیس، ۴۵ هزار خانه خالی در منطقه ۲۲ تهران و ۱۰ هزار خانه خالی در املاک ادارات و ارگانهای دولتی در سطح شهر تهران و شهرهای استان شناسایی شده است.

وی با بیان این‌که با عرضه این واحدها از ۱۵ اردیبهشت ماه وارد فاز عملیاتی کنترل اجاره بهای مسکن خواهیم شد، ادامه داد: ۲ قانون مالیات بر خانه‌های خالی، مالیات بر خانه‌های لوکس سال گذشته مصوب شده و لازم الاجراست. در این راستا سازمان مالیاتی کشور باید با قدرت عمل کند تا بتوانیم با یک سیاستگذاری و عمل تجمیعی بازار اجاره بهای مسکن را کنترل کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از سیاستگذاری و تهیه بسته مالیات بر معاملات مکرّر واحدهای مسکونی توسط وزارت راه و شهرسازی خبر داد و تصریح کرد: قانون سوم نیز به کمک ۲ قانون قبلی در صورت اجرایی شدن توسط نهادهای مالیاتی کشور می‌تواند بر روند کنترل بازار اجاره بهای مسکن در تهران مؤثر باشد.

محبت‌خواه بر نقش ویژه شهرداریهای استان تهران در شناسایی واحدهای مسکونی خالی تأکید کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین وظایف شورای مسکن هر استان بررسی و کنترل بازار اجاره بها است که استاندار تهران نیز در این خصوص بسیار مصمم هستند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار