خبر خوش برای سهامداران بورس

شاخص کل بازار بورس امروز بیش از ۳۶ هزار واحد رشد کرد و در کانال دو میلیون و ۳۲۵ هزار واحدی ایستاد. بدین ترتیب در این روز شاخص کل بازار سرمایه ۱.۵۸ درصد تقویت شد.

خبر خوش برای سهامداران بورس

به گزارش زنهار، شاخص کل بازار بورس امروز بیش از ۳۶ هزار واحد رشد کرد و در کانال دو میلیون و ۳۲۵ هزار واحدی ایستاد. بدین ترتیب در این روز شاخص کل بازار سرمایه ۱.۵۸ درصد تقویت شد.

شاخص هم وزن نیز ۱۶ هزار واحد رشد کرد و در کانال ۷۵۶ هزار و ۶۶۴ واحدی تقویت شد.

در این بازار یک میلیارد و ۱۹۷ هزار معامله به ارزش ۱۶۵ هزار میلیارد ریال انجام شد.

در این روز به ترتیب نماد‌های وغدیر، وبملت، میدکو، شستا و خودرو بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بازار سرمایه داشتند و عامل تقویت بازار سرمایه شدند.

در مقابل نماد‌های پارس، بوعلی، رانفور و جم پیلن بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار سهام برجای گذاشتند.

شاخص کل بازار سرمایه در روز سه شنبه ۲۹ فروردین ماه نیز به رکورد شکنی خود ادامه داد و کانال دو میلیون و ۳۲۰ هزار واحدی را فتح کرد.

در این بازار بیشترین حجم معاملات به گروه خودرو اختصاص داشت، گروه دومی که بیشترین حجم معالات را به اختصاص داد گروه فلزات اساسی بود.

همچنین گروه بانک نیز در معاملات امروز شاهد ورود نقدینگی بود به طوری که رتبه سوم در بیشترین حجم معاملات را به خود اختصاص داد. این گروه به دلیل شناسایی سود از محل تسعیر ارز موجب شد تا این گروه در بین اهالی بازار سرمایه جذاب شود.

شاخص کل فرابورس نیز رکورد شکن ظاهر شد و شاخص کل فرابورس با رشد ۳۵۶ واحدی وارد کانال ۲۹ هزار و ۳۰۸ واحدی شد.

همچنین امروز خبری منتشر مبنی براین که حداکثر زمان واریز سود ناشران به چهار ماه کاهش یافته است، این موضوع که مورد تاکید فعالان بازار سرمایه بوده است، موجب تسریع در ورود نقدینگی به بازار سهام خواهد شد، چرا که دوره بازگشت سرمایه را کوتاه‌تر می‌کند.

منبع: ایبنا

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار