شگرد عجیب و غریب سرقت از کارت عابر بانک!

یکی از روش‌هایی که سارقان عابربانکی به کار می‌برند، عوض‌کردن کارت‌ شما با کارتی است که معمولا از یک بنده‌خدای دیگر به سرقت رفته است.

شگرد عجیب و غریب سرقت از کارت عابر بانک!

 به گزارش زنهار، شگرد کار به این صورت است که وقتی شما در صف برداشت پول از عابربانک ایستاده‌اید، نفر جلوی‌ شما در صف که اتفاقا یک آقای میانسال شیک‌پوش و خیلی مؤدب و موجه است، بعد از آنکه کارتش را داخل دستگاه می‌گذارد، چون کارتش مسروقه است، با پیغام «رمز عبور اشتباه است» دستگاه مواجه می‌شود. در این هنگام، آقای مودب و موجه با لبخندی که گوشه لبش دارد، با رعایت کامل احترام و ادب و بعد از کلی تعارف و پاچه خاری، رو به شما می‌کند و از شما می‌خواهد کارتتان را به او بدهید تا آن را داخل دستگاه بگذارد و سالم بودن دستگاه را امتحان کند. شما هم که مات و مبهوت قیافه موجه این آقا شده‌اید، قبول می‌کنید و کارتتان را به او می‌دهید.آقای شیک پوش وانمود می‌کند کارتتان را داخل دستگاه گذاشته‌ است و از شما می‌خواهد رمزتان را بگویید تا ایشان وارد کنند یا اینکه در حالی که به دست‌های شما زل زده است،  خودتان رمزتان را وارد کنید. اما بعد از اینکه چندین بار رمز را وارد می‌کنید و دستگاه پیغام اشتباه بودن رمز را می‌دهد، آقای مودب کارت شما را پس می‌دهد و بعد از خداحافظی ناگهان ناپدید می‌شود.بعضی وقت‌ها هم شما آن‌قدر رمز را وارد می‌کنید که دستگاه کارتتان را قورت می‌دهد، شما آچمز شده‌اید دوست عزیز و کارتتان عوض شده! اما حادثه چطوری اتفاق افتاده است؟ماجرا بیشتر به یک چشم‌بندی شباهت دارد تا سرقت؛ وقتی شما کارتتان را به آقای مودب می‌دهید، او در یک چشم برهم زدن کارت شما را با کارتی که در دست دارد عوض می‌کند و بعد این کارت را داخل دستگاه می‌گذارد.  طبیعتا وقتی شما رمز خودتان را وارد می‌کنید، دستگاه پیغام اشتباه بودن رمز را می‌دهد و بعد از چند بار امتحان هم دیگر آن را پس نمی‌دهد و آقای مودب با کارت شما ناگهان غیب می‌شود. حالا او دارد با کارت شما، از یک دستگاه دیگر تند و تند پول می‌گیرد و به سادگی شما می‌خندد. لطفا بیخودی به زمین و زمان نفرین نکنید، تقصیر خودتان بود دیگر.

کارت‌ شما را امتحان‌کنم؟

«انگار دستگاه خودپرداز خراب است. اجازه بدهید کارت عابربانک شما را امتحان کنم. شاید دستگاه آن را بخواند.» سارق عابربانک‌ با گفتن این جملات بود که طعمه‌های خود را فریب می‌داد و پس از گرفتن کارت عابربانکشان، این کارت را با کارتی مسروقه عوض می‌کرد.

راز سرقت‌های این دزد۵۰ساله، به‌دنبال شکایت‌های متعددی فاش شد که نشان می‌داد این مرد میانسال با فریب مشتریان بانک‌ها از حساب آنها سرقت می‌کند.

یکی از مالباختگان که پیرمردی بازنشسته بود، در شکایتش گفت: «شب گذشته وقتی برای برداشت پول از حسابم به سراغ یکی از دستگاه‌های خودپرداز در غرب تهران رفته بودم، مردی که در صف، جلوی من ایستاده بود و ظاهری آراسته داشت، رو به من کرد و گفت: «انگار دستگاه خراب شده و پیغام اشتباه‌بودن رمز را می‌دهد. اجازه بدهید کارت شما را امتحان کنیم». با دیدن قیافه آراسته و موجه این مرد، کارتم را در اختیارش قرار دادم و او کارت من‌را داخل دستگاه گذاشت».  

بقیه ماجرا را هم خودتان می‌توانید حدس بزنید.وقتی با چهره‌نگاری مرد شیک‌پوش مشخص شد که او یک سارق سابقه‌دار عابربانک‌هاست که مدتی قبل هم به این اتهام دستگیر شده، در عملیاتی غافلگیرانه، دستگیر شد. 

چسب،ابزار همیشگی

مهم‌ترین شگردی که سارقان بعد از مدتی تدبر و تفکر برای سرکیسه‌کردن مشتریان عابر بانک‌ها پیدا کردند، سرقت با چسب مایع بود. شگرد کار اگرچه خیلی ساده بود اما بازیگرانی حرفه‌ای می‌خواست که بتوانند نقش‌شان را به‌خوبی اجرا کنند. دزدان چسبی برای اجرای نقشه‌شان، در ساعات تعطیلی بانک‌ها، در اطراف عابربانک‌ها پرسه می‌زدند و وقتی که اوضاع امن و امان به نظر می‌رسید، سراغ دستگاه خودپرداز می‌رفتند.یکی از سارقان، تیز و فرز محل ورود کارت در دستگاه خودپرداز را با چند قطره چسب مایع آغشته می‌کرد و همین چند قطره چسب کافی بود تا طعمه‌ای را به قلاب آنها بیندازد.حالا زمان انتظار برای شکار فرا رسیده بود. طعمه‌ها اگرچه اتفاقی سراغ دستگاه می‌رفتند اما سارقان بیشتر دوست داشتند افراد مسنی به تورشان بیفتند که درست و درمان با دستگاه خودپرداز آشنا نباشند و راحت‌تر بشود فریبشان داد.طعمه‌ها که برای گرفتن پول سراغ خودپرداز می‌رفتند، یکهو سروکله اعضای باند پیدا می‌شد. آنها با مهارتی که در چشم‌چرانی داشتند، سعی می‌کردند با دقت به دست‌های او نگاه کنند تا شماره رمزش را بفهمند. چند لحظه بعد، وقتی طعمه سرقت، کارت خود را داخل دستگاه می‌گذاشت، کارت به چسب گیر می‌کرد و مشتری هرچه منتظر می‌ماند دستگاه، کارتش را پس نمی‌داد.از اینجا دیگر همه‌چیز را شما به‌راحتی می‌توانید حدس بزنید؛ بعد از رفتن طعمه، سارقان با شگردی خاص کارت را که همان جلوی دستگاه گیر کرده بود بیرون می‌کشیدند و با داشتن شماره رمز، خیلی راحت از آن برداشت می‌کردند.مشتری بیچاره زمانی متوجه موضوع می‌شد که برای گرفتن کارتش به بانک می‌رفت و متوجه می‌شد نه‌تنها کارتی داخل دستگاه نیست بلکه مبلغ زیادی هم از حسابش برداشت شده است؛ «به همین سادگی»!

دستگاه خراب است خانم!

 زن جوانی برای برداشت پول از حساب عابربانک خودش سراغ یکی از دستگاه‌های خودپرداز در اطراف میدان تجریش رفت.

 او بعد از آنکه کارت خود را وارد دستگاه کرد ناگهان متوجه شد که کارتش گیر کرده و دستگاه آن را پس نمی‌دهد. هراسان و شتابزده مشغول کلنجاررفتن با دستگاه شد که ۳مرد جوان که در صف برداشت پول از دستگاه خودپرداز بودند از او خواستند بار دیگر رمز عبورش را وارد کند و او هم بی‌توجه به اینکه ممکن است رمز عبورش لو برود، اعداد روی دستگاه را فشار داد اما هیچ نتیجه‌ای نداشت. ماجرا چندبار به همین شکل ادامه پیدا کرد تا اینکه خانم جوان ناامید شد.

 لحظاتی بعد مردان جوان از او خواستند برای رفع مشکل و کمک‌گرفتن از مسئول دستگاه، به داخل بانک برود.

زن جوان وارد بانک شد اما وقتی مسؤول دستگاه خودپرداز به وی گفت کارتی در داخل دستگاه وجود ندارد، به بیرون برگشت و آن‌وقت بود که متوجه شد مردان جوان بعد از بیرون‌کشیدن کارت وی از داخل دستگاه فرار کرده‌اند.

 او به‌سرعت در تماسی با ماموران کلانتری، مشخصات مردان جوان را در اختیار پلیس گذاشت و این‌طوری بود که یک ساعت بعد مردان سارق از طریق شماره پلاک خودرویشان توسط ماموران  دستگیر شدند.

با کشف کارت عابربانک زن جوان و چند چسب مایع در جیب سارقان، آنها به پایگاه یکم آگاهی تهران انتقال پیدا کردند. سارقان در اداره آگاهی به چند فقره سرقت با همین روش اعتراف کردند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار