پاسخ وزیر اقتصاد به نبودن پول در عابربانک‌ها؛ مردم به پول نیاز ندارند

وزیر اقتصاد و سخنگوی اقتصادی دولت درباره چرایی عدم وجود اسکناس در دستگاه های عابربانک به بیان توضیحاتی پرداخت و با تاکید براینکه نظام پرداختی کشور جزو پیشرفته ترین نظام های پرداختی برخط است و اکثر خدمات بانکی به صورت آنلاین انجام می شود.

پاسخ وزیر اقتصاد به نبودن پول در عابربانک‌ها؛ مردم به پول نیاز ندارند

به گزارش زنهار، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و سخنگوی اقتصادی دولت درباره چرایی عدم وجود اسکناس در دستگاه های عابربانک به بیان توضیحاتی پرداخت و با تاکید براینکه نظام پرداختی کشور جزو پیشرفته ترین نظام های پرداختی برخط است و اکثر خدمات بانکی به صورت آنلاین انجام می شود.

وی در پاسخ به این سوال که چرا عابربانکها پول نقد ندارند و مشکلات مردم در تهیه چک پولهای ۲۰۰ و یا ۱۰۰ هزار تومانی از عابربانک ها، گفت:  کشور ما ایران یکی از پیشرفته ترین نظام های پرداخت برخط را دارد و با سرعت خوبی انتقال وجوه و تراکنشها در کشور صورت می گیرد و همین امر عاملی شده تا نیاز به همراه داشتن و حمل کردن اسکناس و پول نقد بسیار ناچیز باشد.

خاندوزی با اعلام اینکه مردم در موارد بسیار خاص و انگشت شماری بدون داشتن اسکناس کارشان را نمی‌توانند انجام دهند، افزود: به جهت مراجعاتی که درهفته ها و روزهای پایانی سال ۱۴۰۱ وجود داشت و افزایش پول نقد انجام شده بود بانک مرکزی اقدام به چاپ چک پولهای ۲۰۰ هزار تومانی کرد تا مردم بتوانند مبلغ بالاتری دریافت کنند.

وی تصریح کرد: بانکها مکلف شده اند ۱۰ درصد وجوه خود را از طریق چک پولهای ۲۰۰ هزار تومانی پرداخت کنند البته امروز یکی از دستور جلسات شورای پول و اعتبار کشور مسئله رسیدگی به همین تقاضایی است که درحوزه پول نقد و اسکناس وجود دارد که بعد از تصمیم گیری در شورای پول و اعتبار نتایج آن را اعلام خواهیم کرد./ برترین‌ها

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار