بورس سبز شد

بورس تهران امروز روند نوسانی‌ای پشت سر گذاشت و با اینکه تقاضا در سهام کوچک‌تر بازار و سهام گروه بیمه‌ای و خودرویی بالا بود، اما ضعف خریداران در بسیاری از سهام بزرگ بازار به چشم می‌خورد.

بورس سبز شد

به گزارش زنهار، بورس تهران امروز روند نوسانی‌ای پشت سر گذاشت و با اینکه تقاضا در سهام کوچک‌تر بازار و سهام گروه بیمه‌ای و خودرویی بالا بود، اما ضعف خریداران در بسیاری از سهام بزرگ بازار به چشم می‌خورد.

شاخص کل بورس اوراق بهادار در نهایت معاملات امروز بازار سهام را با رشد ۰.۴۷ درصدی به پایان رساند رشدی که ۴۰۰۰ واحد آن تاثیرپذیر از معاملات نماد کگل بود.

بیشترین تاثیر مثبت بر روی شاخص کل را نماد‌های کگل و رمپنا و بیشترین تاثیر منفی را نماد‌های فارس و تاپیکو بر روی شاخص کل گذاشتند.

شاخص کل هم وزن، اما بعد از شکست سقف تاریخی همچنان می‌تازد و بدون نفس گیری پیش می‌رود و با رشد ۱.۶ درصدی امروز حالا به ۲۸ درصد بالاتر از سقف سال ۹۹ رسیده است.

ارزش معاملات خرد امروز ۱۶۳۰۰ میلیارد تومان بود که با اینکه نسبت به روز گذشته کاهش داشته است، اما همچنان ارزش معاملات در سطح خوب و قابل قبولی قرار دارد.

از این ۱۶۳۰۰ میلیارد، ۱۰۴۰۰ میلیارد متعلق به بازار بورس، ۴۲۰۰ میلیارد متعلق به فرابورس و ۱۷۰۰ میلیارد متعلق به صندوق‌های سهامی بوده است.

همچنین در بین صنایع نیز بیشترین ارزش معاملات بازهم متعلق به گروه خودرو و ساخت قطعات و پس از آن محصولات شیمیایی می‌باشد.

بعد از ورود پول ۱۴۰۰ میلیاردی روز گذشته توسط حقیقی‌ها امروز هم آن‌ها ۱۰۶۰ میلیارد پول به بازار سهام تزریق کردند که البته بیشتر این پول به سهام کوچک‌تر بازار تزریق شده است و هنوز حقیقی‌ها در سمت خریدار در بازار سهام فعالیت دارند.

اختلاف سرانه خرید فروش اشخاص حقیقی نیز نسبت به روز گذشته کاهش یافته است و امروز در نهایت سرانه خرید ۳۲ میلیونی و سرانه فروش ۲۵.۶ میلیون تومانی از حقیقی‌ها در بازار سهام به ثبت رسید.

منبع: اقتصاد آنلاین

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار