تعدیل نیرو در شرکت اپل آغاز شد

بلومبرگ می‌گوید اپل هم تعدیل نیرو را آغاز کرده است و می‌خواهد بخش اندکی از کارمندان خرده‌فروشی‌های خود را اخراج کند.

تعدیل نیرو در شرکت اپل آغاز شد

به گزارش زنهار؛ بلومبرگ می‌گوید اپل هم تعدیل نیرو را آغاز کرده است و می‌خواهد بخش اندکی از کارمندان خرده‌فروشی‌های خود را اخراج کند.

گزارشی تازه می‌گوید اپل در حال برنامه‌ریزی برای تعدیل بخشی از نیروی کار خرده‌فروشی‌های خود است. دقیقاً مشخص نیست که در طی این اتفاق چند نفر از کار بیکار می‌شوند، اما انتظار نمی‌رود که تعداد آن‌ها چندان زیاد باشد. همچنین گفته شده که این تصمیم برای بهینه‌سازی عملیات‌ها بوده است نه کاهش هزینه‌ها.

بلومبرگ در گزارش جدیدی می‌گوید شمار اندکی از کارمندان خرده‌فروشی‌های اپل از این شرکت اخراج خواهند شد. این افراد ظاهراً بخشی از تیم احداث و نگهداری از خرده‌فروشی‌ها در سراسر جهان هستند. از طرف دیگر، کوپرتینویی‌ها اعلام کرده‌اند که این رویداد نه یک تعدیل نیرو بلکه نوعی سبک‌سازی است و به بهبود وضعیت فروشگاه‌های این شرکت کمک خواهد کرد.

اپل با چه شرایطی دست به تعدیل نیرو زده است؟

کسانی که از کار بیکار می‌شوند می‌توانند برای موقعیت‌های شغلی مشابه درخواست استخدام داشته باشند. کسانی که مجدداً با این شرکت وارد همکاری نشوند، تا چهار ماه حقوق دریافت خواهند کرد. درمجموع این اولین‌باری است که اپل در سال‌های اخیر به‌دنبال تعدیل نیرو در این شرکت رفته است.

کوپرتینونشینان در ماه نوامبر 2022 استخدام نیروهای جدید در اکثر تیم‌ها به‌جز تحقیق و توسعه را متوقف کردند. به‌نظر می‌رسید که هدف این شرکت از توقف استخدام، جلوگیری از تعدیل نیرو باشد که گریبان بسیاری از شرکت‌های فناوری را گرفته است. اما حالا می‌بینیم که این اتفاق در هر صورت درحال رخ‌دادن است.

تیم کوک، مدیرعامل اپل پیش‌تر گفته بود که تعدیل نیرو آخرین راهکار این شرکت برای کاهش هزینه‌ها خواهد بود. این غول فناوری از طریق روش‌های دیگری از جمله به‌تعویق‌انداختن پاداش‌ها، کاهش بودجه سفرها و تأخیر در اجرای پروژه‌ها سعی داشته است تا هزینه‌های خود را مدیریت کند.

در دیگر شرکت‌ها اما تعدیل نیروهای گسترده‌تری رقم خورده است. ازجمله آن‌ها می‌توانیم به اخراج 12 هزار کارمند گوگل، 27 هزار کارمند آمازون، 21 هزار کارمند متا و 10 هزار کارمند مایکروسافت اشاره کنیم.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار