اردیبهشت ماه کرایه های وسایل حمل و نقل عمومی افزایش می‌یابد

رییس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه بودجه شهرداری تهران رسما پیش از سال جدید به شهرداری تهران ابلاغ شده است، گفته: افزایش کرایه تاکسی، اتوبوس و مترو در تهران از ابتدای اردیبهشت ماه اعمال خواهد شد.

اردیبهشت ماه کرایه های وسایل حمل و نقل عمومی افزایش می‌یابد

به گزارش زنهار؛ رییس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه بودجه شهرداری تهران رسما پیش از سال جدید به شهرداری تهران ابلاغ شده است، گفته: افزایش کرایه تاکسی، اتوبوس و مترو در تهران از ابتدای اردیبهشت ماه اعمال خواهد شد.

پیش‌تر اعضای شورای شهر تهران به افزایش میانگین ۴۰ درصدی بلیت اتوبوس در سال ۱۴۰۲ رأی مثبت داده بودند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفته بود در خصوص بخش اتوبوسرانی، ورودی 10 هزار ریال تا پنج کیلومتر در نظر گرفته شده و بالاتر از پنج کیلومتر به ازای هر پنج کیلومتر 600 تومان در نظر گرفته شده است. به این ترتیب هر کیلومتری 120 تومان برای اتوبوس‌های تندرو در نظر گرفته شده اما با توجه به اینکه سامانه‌های نصب شده در خطوط اتوبوسرانی امکان ثبت ابتدا و انتهای مقصد و محاسبه طول پیمایش را ندارند لذا در حال حاضر تا زمان اصلاح سامانه و امکان ثبت ابتدا و انتها و محاسبه، طول پیمایش محاسبه خطوط بر اساس طول خط انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: در خصوص اتوبوس‌های عادی ورودی 1800 تومان تا 2.5 کیلومتر پیمایش در نظر گرفته شده و به ازای هر 2.5 کیلومتر 400 تومان افزایش پیدا می‌کند که به این ترتیب هر کیلومتر 160 تومان هزینه پیمایش با اتوبوس‌های عادی خواهد شد.

تشکری تصریح کرد: همچنین نرخ کرایه مینی‌بوس با همان طول پایه ورودی و پیمایش اعلام شده برای اتوبوس‌های عادی ضربدر 1.2 محاسبه خواهد شد؛ در خصوص اتوبوس‌های دربستی نیز از حداقل 500 هزار تومان و به ازای هر ساعت 250 هزار تومان محاسبه و برای اتوبوس‌های تشریفات مبلغ ورودی 781 هزار و 250 تومان و به ازای هر ساعت 390 هزار و 625 تومان محاسبه خواهد شد. برای مینی بوس‌های ویژه دربستی نیز قیمت ورودی 400 هزار تومان و برای هر ساعت 170 هزار تومان پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: برای میدل‌باس نیز ورودی 450 هزار تومان و به ازای هر ساعت 200 هزار تومان در نظر گرفته شده است همچنین درخواست‌هایی برای اتوبوس‌های خارج از شهر تهران و حومه وجود دارد که 25 درصد برای خدمت در خارج از شهر تهران به اعداد اعلام شده اضافه خواهد شد. به این ترتیب افزایشی معادل میانگین 40 درصد در خطوط اتوبوسرانی نسبت به سال جاری در سال 1402 را خواهیم داشت. این در حالیست که وزارت کشور افزایش کرایه حمل و نقل عمومی را تا میزان نرخ تورم مجاز دانسته است البته برآورد شهرداری تهران بیش از این بوده و تعیین نرخ‌های فعلی نیز باز هم موجب ابراز نگرانی آنها خواهد بود.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار