خبر مهم درباره وام نهضت ملی مسکن

در حالی بانک مسکن به ۳۰.۸درصد تعهدات وام نهضت ملی مسکن در سال اول عمل کرده که سرپرست این بانک وعده پرداخت تسهیلات به ۲۰۰هزار واحد را در سال جدید داده است.

خبر مهم درباره وام نهضت ملی مسکن

به گزارش زنهار؛ علی عسکری اظهار کرد: سال گذشته تعهد بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن حدود 63 هزار میلیارد تومان بود، این میزان برای سال جدید حدود 81 هزار میلیارد تومان است که با احتساب تورم در این میزان حدود 200 هزار واحد برای هر سال می‌رسد.

وی افزود: امیدواریم بانک مسکن با تمهیداتی بتواند متناسب با آورده مردم بتواند کنار سایر عوامل ساخت و تولید نهضت ملی مسکن در اجرای قانون جهش تولید مسکن گام بردارد و به تعهدات خود در تولید مسکن جامه عمل بپوشاند.

وی یادآور شد: علاوه بر بانک مسکن سایر بانک‌ها نیز باید در پرداخت تسهیلات مسکن نقش خود را ایفا کنند.

سال گذشته مورد اشاره سرپرست بانک مسکن از شهریور 1400 تا شهریور 1401 است، در این بازه زمانی سهمیه تخصیصی بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن 63 همت بود که از این رقم 19.4 همت معادل 30.8 درصد تسهیلات تکلیفی این بانک در طرح نهضت ملی مسکن پرداخت شده بود.

در بخش تسهیلات شهری نهضت ملی مسکن، بانک مسکن 18.3 همت و در تسهیلات روستایی 1.1 همت را در بازه زمانی شهریور 1400 تا شهریور 1401 پرداخت کرده است. سهمیه این بانک در سال دوم اجرای قانون جهش تولید مسکن (از شهریور 1401 تا شهریور 1402) 81 هزار میلیارد تومان است.

به گزارش تسنیم، میزان دقیق عملکرد پرداخت تسهیلات بانک مسکن در سال اول نهضت ملی مسکن و 6 ماه سپری‌شده از سال دوم مشخص نیست.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار