اعلام جزئیات مهم از واریز عیدی مددجویان کمیته امداد و بهزیستی

رئیس کمیته امداد اظهار کرد: یکی از مشکلات ما این بود که طرحی به کمیته امداد تحویل می شد به بانک می رفت و تصویب می شد اما در ضمانت مشکل داشت. در نهایت صندوق امداد این مشکل را حل کرد و اولویت ضمانت با خانواده های با سرپرست زنان است. انشاالله سال ۱۴۰۲ خروجی کار را ارائه خواهیم کرد.

اعلام جزئیات مهم از واریز عیدی مددجویان کمیته امداد و بهزیستی

به گزارش زنهار، سید مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد اظهار کرد: یکی از مشکلات ما این بود که طرحی به کمیته امداد تحویل می شد به بانک می رفت و تصویب می شد اما در ضمانت مشکل داشت. در نهایت صندوق امداد این مشکل را حل کرد و اولویت ضمانت با خانواده های با سرپرست زنان است. انشاالله سال ۱۴۰۲ خروجی کار را ارائه خواهیم کرد.

رئیس کمیته امداد با تاکید بر اینکه باید بازاریابی محصولات مددجویان مورد توجه قرار گیرد، ابراز کرد: محصول نباید روی دست مددجو بماند و واحد بازاریابی او باید فعال شود. در حال حاضر به سمت اشتغال پایدار و با ثبات حرکت می کنیم.

بختیاری ادامه داد: افزایش مستمری مددجویان کمیته امداد در سال جاری ۲ نوبت افزایش داشت اما برای بودجه سال آینده ۴۰ درصد بوده و اگر شورای نگهبان هم تایید کند این رقم افزایش می یابد.

او عنوان کرد: ما در موضوع توانمندسازی اقدامات بسیار خوبی انجام داده ایم و در ۴۰ سال گذشته توفیقات بسیار خوبی داشته ایم. فرای بیماران صعب العلاج و سالمندان تا پایان عمر آنها را پوشش می دهیم.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ برنامه جدی برای خودکفایی اشتغال داریم، ادامه داد: در شورای عالی اشتغال ۵۰۰ هزار شغل سهمیه برای کمیته امداد مشخص کرده بودند.

او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه رییس جمهور اعلام کردند فقر مطلق باید ریشه کن شود، چه اقداماتی طی یکسال گذشته در این زمینه صورت گرفته است، گفت: براساس فرمایش رییس جمهور تفاهم نامه‌ای بین وزیر کشور، وزیر وقت تعاون و رییس کمیته امداد مبادله شد. براساس این تفاهم نامه ماموریت انجام گرفت و شناسایی‌ها پیش رفت.

رئیس کمیته امداد ادامه داد: در بودجه سال ۱۴۰۲ رقمی پیش بینی شده اگر تغییراتی نکند، امیدواریم بتوانیم بخش قابل توجهی از این افراد را تحت پوشش قرار دهیم و مشکل بخشی را از طریق تسهیلات قرض الحسنه اشتغال برطرف کنیم.

او درباره مسکن مددجویان گفت: در سال ۱۴۰۲ در کل روستاها مددجو بدون مسکن نخواهیم داشت البته در شهرها نیز رایزنی صورت گرفته است و امیدواریم بتوانیم در این حوزه هم اقدامات مناسبی انجام دهیم.

بختیاری تاکید کرد: در سال ۱۴۰۲ داشبورد مدیریتی را در اختیارتان استانداران و مدیران استان ها قرار می دهیم.

او درباره پرداخت «عیدی» به مددجویان نیز گفت: در سنوات گذشته نیز چیزی به نام عیدی که در پایان سال به مددجویان پرداخت شود نبود اما سعی می‌کنیم با کمک خیران و خیریه‌ها عیدی داده شود.

بختیاری در بخش دیگری از سخنان خود نیز در خصوص حوزه مسکن تصریح کرد: بخشی از خانه سازی ما از سوی خیرین انجام می شود و خیرین تمایل دارند این اقدامات به اهلش برسد و ما برای اینکه این اتفاق بیفتد نظارت داریم تا برای مددجویان واقعی کمک‌ها انجام شود.

او همچنین گفت: در سال ۱۴۰۲ در کل روستاها مددجوی بدون مسکن نخواهیم داشت در شهرها نیز رایزنی صورت گرفته است.

رییس کمیته امداد در ادامه اشاره‌ای نیز به سامانه سها داشت و در این باره اظهار کرد: الکترونیکی کردن و استفاده از فناوری باعث شده مراجعات کاهش یابد اما ارتباط ما با مددجو نباید قطع شود. باید مددکاران ما با مددجویان در ارتباط باشند.

بختیاری همچنین در حوزه توانمندسازی نیز به ارائه توضیحاتی پرداخت و گفت: در بحث توانمندسازی در گذشته خدمات بسیاری صورت گرفته است و ما در طول چهل سال گذشته توفیقات خوبی داشته‌ایم و بجز سالمندان و افراد صعب العلاج که باید تا پایان عمر آنها را تحت پوشش داشته باشیم، برای سایر مددجویان برنامه مهارت آموزی و اشتغال داریم.

در حالی در آخرین ماه پایانی سال ۱۴۰۱ قرار داریم که مددجویان دو نهاد حمایتی بهزیستی و کمیته امداد، در انتظار دریافت عیدی هستند؛ بنابر پیگیری‌های صورت‌گرفته، در صورت تامین اعتبار مورد نیاز از سوی دولت، عیدی پرداخت خواهد شد.

در سنوات گذشته، دولت‌ها با تأمین اعتبار مورد نیاز به میزان یک ماه مستمری تحت عنوان عیدی به مددجویان دو نهاد حمایتی بهزیستی و کمیته امداد پرداخت کرده‌اند.

بر همین اساس، در حالی این رویه در سال‌های گذشته نیز وجود داشته است که این سوال مطرح می‌شود که آیا دولت سیزدهم امسال به مددجویان دو نهاد حمایتی بهزیستی و کمیته امداد عیدی  پرداخت خواهد کرد یا خیر.

بر اساس این گزارش، دو مجموعه کمیته امداد و بهزیستی در آستانه سال نو میلادی 2023، مبلغی را به عنوان عیدی به حساب مددجویان اقلیت‌های دینی واریز کردند.

بر اساس پیگیری‌ها از مسئولان بهزیستی و کمیته امداد در ارتباط با پرداخت عیدی به مددجویان این دو نهاد، هنوز پرداخت عیدی به مددجویان مشخص نیست و در صورتی که اعتبارات مورد نیاز برای پرداخت عیدی  از سوی دولت تامین شود، عیدی به مددجویان دو نهاد حمایتی در آستانه سال نو پرداخت می‌شود.

منبع: تسنیم

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار