آخرین خبر از قانونی که پولدارها را پولدارتر می‌کند

سخنگوی شورای نگهبان با اصحاب رسانه، بیان داشت: لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ در شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت. ما این مصوبه روز شنبه دریافت کردیم اما به صورت غیررسمی رسیدگی‌هایی داشتیم و در مجموع ۱۶ جلسه برگزار کردیم و نتیجه شب گذشته به مجلس ارائه شد.

آخرین خبر از قانونی که پولدارها را پولدارتر می‌کند

به گزارش زنهار، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان با اصحاب رسانه، بیان داشت: لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ در شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت. ما این مصوبه روز شنبه دریافت کردیم اما به صورت غیررسمی رسیدگی‌هایی داشتیم و در مجموع ۱۶ جلسه برگزار کردیم و نتیجه شب گذشته به مجلس ارائه شد.

طحان نظیف تصریح کرد: در تبصره یک بودجه موضوع مربوط به منشأ سهم صندوق توسعه ملی و میزان افزایش آن نسبت به قانون بودجه سال پیش متفاوت بود و مغایر قانون اساسی شناخته شد.

وی ادامه داد: بندی برای حمایت از سهامداران خرد در بودجه آمده بود که تعابیری که در این بند آمده بود، ابهام داشت و باید رفع شود. همچنین یک بند الحاقی دیگر تبصره یک بودجه درباره انتشار ۲۰ هزار میلیارد تومان اوراق برای طرح‌های آب عشایری بود اما منابعی برای آن در نظر گرفته نشده بود که جهت اصلاح به مجلس ارجاع شد.

طحان نظیف اظهار داشت: لغو معافیت مالیاتی تمام مؤسسات آموزشی و کمک آموزشی یکی دیگر از موارد مورد ایراد و ابهام بود و مدارس و دانشگاه‌ها را هم در بر می‌گرفت و برای رفع ابهام به مجلس ارجاع شد.

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: مجلس مصوبه‌ای داشت مبنی بر اینکه خانه‌های بالای ۲۰ میلیارد تومان باید مالیات دهند که این موضوع در شورای نگهبان بررسی و خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد./ فردای اقتصاد

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار