اعلام لیست افرادی که امسال خانه‌دار می‌شوند

مالکی در مراسم امضای تفاهم نامه سازمان ملی زمین و مسکن و شرکت های پیشران برای ساخت ۸۴ هزار واحد نهضت ملی مسکن گفت: تفاهم نامه امــروز برای تامین مسکن افرادی که فاقد مسکن یک قدم بسیار مهمی است که برداشته شد.

اعلام لیست افرادی که امسال خانه‌دار می‌شوند

به گزارش زنهار، ارسلان مالکی در مراسم امضای تفاهم نامه سازمان ملی زمین و مسکن و شرکت های پیشران برای ساخت ۸۴ هزار واحد نهضت ملی مسکن گفت: تفاهم نامه امــروز برای تامین مسکن افرادی که فاقد مسکن یک قدم بسیار مهمی است که برداشته شد.

به گفته سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن، از ابتدای شکل گیری دولت سیزدهم بحث تامین مسکن برای افراد فاقد مسکن همواره پیگیری شد و در قالب هم افزایی دولت و مجلس با تصویب قانون جهش تولید مسکن اقدامات موثری انجام شد.

او می گوید: طرح نهضت ملی مسکن برای رفع چالش قدم بزرگی بود و با توجه به عقب ماندگی های که ایجاد شده بود این اقدام بسیار حائز اهمیت است.

مالکی گفت: طرح نهضت ملی مسکن به همه ابعاد و مخاطبان توجه داشته است و کارهای بزرگی تاکنون انجام شده به طوریکه ۲۸ هزار هکتار برای ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن تامین شده و در شرایطی که‌ قبل از دولت سیزدهم برای تامین ۱۰۰ هزار واحد مسکن مشکل تامین اراضی وجود داشت، با تامین این ۲۸ هزار هکتار ۶۰۰ هزار متقاضی به پروژه ها متصل می شوند.

او گفت: ۲۲ هزار هکتار در حال بررسی و تصویب شهرک هستند، در مجموع ۵۰ هزار هکتار از اراضی متعلق به وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته و روزانه این تعداد در حال افزایش است.

مالکی گفت: برای ساخت ۵۹۰ هزار مسکن مهر که جزء پروژه های بزرگ بود، اراضی کم وجود داشت. اما در حال حاضر با تامین این ۲۸ هزار هکتار حدود ۶۰۰ هزار متقاضی صاحب خانه می شوند.

او گفت: کار بزرگی انجام شده و از تمامی ظرفیت‌ها استفاده شده است. ما با مردم توافق می کنیم با شرکت ها در حال توافق هستیم و همه وزارت خانه ها تفاهم نامه شده که از اراضی خود آنها استفاده کنند و متقاضیان خود را خانه دار کنند.

او گفت: از ابتدای ورود تامین مسکن برای کارگران مورد توجه بوده و مذاکرات با سایر معاونان صورت گرفته شهرک و تعیین کاربری آنها هم صورت گرفته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار