دولت به حساب این افراد 600 هزار تومان واریز می‌کند

وزیر اقتصاد آخرین خبر از سهام عدالت برای جاماندگان و واریز سود امسال را تشریح کرد. آیا سود سهام عدالت تا پایان اسفندماه سال جاری برای سهامداران واریز می شود؟

دولت به حساب این افراد 600 هزار تومان واریز می‌کند

به گجزارش زنهار، وزیر اقتصاد آخرین خبر از سهام عدالت برای جاماندگان و واریز سود امسال را تشریح کرد. آیا سود سهام عدالت تا پایان اسفندماه سال جاری برای سهامداران واریز می شود؟

مرحله نخست سود سهام عدالت سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند سال ۱۴۰۰ اواخر آذرماه امسال به حساب ۴۳ میلیون و ۷۴۰ هزار سهامدار عدالت واریز شد.

در مرحله نخست، دارندگان سهامداران عدالت ۴۵۲، ۴۹۲ و ۵۳۲ هزار تومانی به ترتیب ۵۱۰، ۵۵۵ و ۶۰۰ هزار تومان و افرادی که پرتفوی یک میلیون تومانی سهام عدالت در اختیار داشتند، مبلغ یک میلیون و ۱۲۸ هزار تومان سود علی‌الحساب دریافت کردند.

و قرار بر این بود سود مرحله دوم سهام عدالت به همان میزان مرحله اول تا پایان اسفندماه سال جاری واریز گردد.

 بررسی‌ها نشان می‌دهد که شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و پالایش نفت بندرعباس به همراه چند شرکت دیگر بخشی از سود سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه سال ۱۴۰۰ خود را به حساب شرکت سپرده‌گذاری مرکزی واریز نکرده‌اند.

بیشترین سود نقدی پرداخت نشده به سه شرکت فولاد مبارکه اصفهان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پالایش نفت بندرعباس بازمی‌گردد که به ترتیب مبلغی بالغ بر ۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان، ۶ هزار میلیارد تومان و یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است.

به طوری که در مجموع از ۱۹ هزار میلیارد تومان سودی که هنوز پرداخت نشده، ۱۵.۲ میلیارد تومان مربوط به سه شرکت مذکور است.

همچنین احسان خاندوزی در مورد اختصاص سهام عدالت به جاماندگان و پرداخت مرحله دوم سود سهام عدالت، گفت: در مورد اختصاص سهام عدالت به افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی مصوبه‌ای را داشتیم اما مجلس اصرار داشت که به جای هیأت وزیران باید در شورای اصل ۴۴ مصوب شود. امروز عصر جلسه هیأت عالی برگزار می‌شود که تخصیص سهام عدالت به این قشر در این جلسه بررسی می‌شود که امیدواریم تا ۲۹ اسفند اجرایی شود.

خاندوزی به پرداخت سود سهام عدالت اشاره کرد و افزود: از ۳۶ شرکتی که در حوزه سهام عدالت مداخله دارند در یک مرحله پرداخت سود را در پاییز انجام دادیم. اکثر شرکت‌ها در مرحله دوم همکاری لازم را انجام دادند غیر از چند شرکت معدود مثل فولاد مبارکه و هلدینگ خلیج فارس. خاندوزی تاکید کرد: امیدواریم جمع بندی‌ها زودتر به پایان برسد و سود واریز شود./ منیبان

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار