پیش خرید این ماشین‌های ایران‌خودرو سود بیشتری دارد

سومین طرح پیش‌فروش گروه صنعتی ایران خودرو طی 20 روز گذشته، توجه مشتریان و همچنین علاقمندان به سرمایه‌گذاری در بازار خودرو را جلب کرده است.

پیش خرید این ماشین‌های ایران‌خودرو سود بیشتری دارد

به گزارش زنهار؛ در این مرحله شش محصول ایران‌خودرو با موعد تحویل آذر و دی سال آینده (1401) به متقاضیان پیشنهاد شده است؛ دناپلاس توربوشارژ دستی و اتوماتیک،‌ تارا دستی، پژو ۲۰۷ دستی با سقف شیشه‌ای، رانا پلاس و سورن پلاس.

با توجه به اینکه موعد تحویل این خودروها 13 و 14 ماه بعد است، خریداران نیم‌نگاهی به قیمت‌های فعلی بازار و اختلاف قیمتی که در کارخانه و بازار دارند، می‌اندازند. در ادامه، حاشیه سود احتمالی هر یک از این خودروها بر اساس قیمت‌های امروز خودرو آمده است:

راناپلاس

متقاضیان خرید راناپلاس باید علی‌الحساب ۷۲ میلیون و ۱۵۶ هزار تومان پرداخت کنند. قیمت کارخانه‌ای این محصول ایران‌خودرو ۱۸۰ میلیون و ۳۹۱ هزار تومان است اما در بازار آزاد با مبلغ ۲۶۸ میلیون تومان داد و ستد می‌شود.

دنا پلاس توربو شارژ دستی

برندگان قرعه‌کشی باید برای خرید دنا پلاس توربو شارژ دستی علی‌الحساب ۱۱۴ میلیون و ۱۱۵ هزار تومان به حساب ایران‌خودرو واریز کنند. قیمت کارخانه‌ای این خودرو این روزها، ۲۸۵ میلیون و  ۳۹۹ هزار تومان و در بازار آزاد، ۴۲۰ میلیون تومان است.

دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک

متقاضیان خرید دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک باید مبلغ ۱۵۶ میلیون و ۳۵ هزار تومان به صورت علی‌الحساب پرداخت کنند. قیمت کارخانه‌ای دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک اکنون، ۳۹۰ میلیون تومان است و این خودرو در بازار، ۴۶۵ میلیون تومان داد و ستد می‌شود. به بیان دیگر 75 میلیون تومان حاشیه سود پیش‌خرید این خودرو است.

تارا دستی

رقم پیش‌پرداخت تارا دستی، ۱۱۶ میلیون و ۱۸۹ هزار تومان است که باید به صورت علی‌الحساب به حساب ایران‌خودرو واریز شود. قیمت این محصول در کارخانه ۲۹۰ میلیون و  ۶۵۰ هزار تومان و در بازار، ۳۷۲ میلیون تومان است.

پژو ۲۰۷ دستی سقف شیشه‌ای

محبوب‌ترین خودروی پیش‌فروش‌های اخیر ایران‌خودرو پژو ۲۰۷ دستی با سقف شیشه‌ای است. برندگان قرعه‌کشی باید مبلغ ۸۶ میلیون و ۵۰۲ هزار تومان به حساب این شرکت واریز کنند. اختلاف قیمت این خودرو در شرایط فعلی بین کارخان و بازار حدود 125 میلیون تومان است. قیمت کارخانه‌ای پژو ۲۰۷ دستی سقف شیشه‌ای ۲۱۶ میلیون و  ۲۶۰ هزار تومان و قیمت بازار آن ۳۴۰ میلیون تومان است.

سورن پلاس

آخرین محصول ایران‌خودرو در این مرحله پیش‌فروش سورن پلاس است که بابت آن به صورت علی‌الحساب ۸۱ میلیون و ۷۰۲ هزار تومان از برندگان دریافت می‌شود. قیمت کارخانه‌ای این محصول اکنون، ۲۰۴ میلیون و  ۲۵۷ هزار تومان است اما در بازار با حدود 82 میلیون تومان اختلاف به قیمت ۲۸۶ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

با این اوصاف دنا پلاس توربو شارژ دستی و پژو ۲۰۷ دستی سقف شیشه‌ای بیشترین حاشیه سود را نصیب برندگان این قرعه‌کشی می‌کند. نکته جالب جدیدترین مرحله پیش‌فروش ایران‌خودرو، تعیین سود مشارکت و انصراف است. همچنین سند خودروها نیز پس از واگذاری در اختیار خریداران قرار می‌گیرد و نزد ایران‌خودرو نمی‌ماند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار