این برند خودرو سقوط کرد

سود عملیاتی برای سه ماه منتهی به ۳۱ دسامبر ۲۸۰.۴ میلیارد ین (۲.۱۳ میلیارد دلار) بود و این در مقایسه با میانگین برآورد ۲۳۹.۴ میلیارد ین در نظرسنجی از ۱۱ تحلیلگر Refinitiv و سود عملیاتی ۲۲۹.۴ میلیارد ین در مدت مشابه سال قبل است.

این برند خودرو سقوط کرد

به گزارش زنهار، سود عملیاتی برای سه ماه منتهی به ۳۱ دسامبر ۲۸۰.۴ میلیارد ین (۲.۱۳ میلیارد دلار) بود و این در مقایسه با میانگین برآورد ۲۳۹.۴ میلیارد ین در نظرسنجی از ۱۱ تحلیلگر Refinitiv و سود عملیاتی ۲۲۹.۴ میلیارد ین در مدت مشابه سال قبل است.

این خودروساز در چین به دلیل شیوع کووید و کمبود تراشه در سه ماهه سوم که تا ژانویه ادامه یافت و برخی از نمایندگی‌های آن به طور موقت بسته شدند، با مشکلاتی مواجه شد.

ایجی فوجیمورا، مدیر اجرایی هوندا گفت: فروش در چین در ماه ژانویه حدود ۵۰ درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته است. او گفت: این تأثیر در برنامه‌های اولیه ما لحاظ شد و افزود که فروش احتمالاً از فوریه بهبود می‌یابد.

در حالی که این خودروساز فروش واحدهای گروه خود را ۶.۱ درصد کاهش داد و از ۴.۱ میلیون دستگاه به ۳.۸۵ میلیون دستگاه رساند که عمدتاً به دلیل مشکلات در چین بود، به پیش‌بینی سود عملیاتی سالانه ۸۷۰ میلیارد ین برای سال منتهی به مارس پایبند بود و این در مقایسه با میانگین پیش‌بینی ۸۷۱.۲۸ میلیارد ین ۲۱ تحلیلگر است.

بر اساس گزارش رویترز، این شرکت عنوان کرد که فروش جهانی خودروی هوندا در ۹ ماه اول سال مالی ۸.۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است./ ایسنا

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار