اعلام کالاهایی که 16 سال در گمرک گیر کردند

دادستان به منظور بررسی روند تعیین تکلیف کالاها موجود در گمرکات از انبارهای عمومی گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) بازدید کرد.

اعلام کالاهایی که 16 سال در گمرک گیر کردند

به گزارش زنهار از مرکز رسانه قوه قضاییه، علی صالحی دادستان به منظور بررسی روند تعیین تکلیف کالاها موجود در گمرکات از انبارهای عمومی گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) بازدید کرد.

صالحی در حاشیه این بازدید اظهار کرد: بیشتر کالاهای سنوات گذشته از گمرکات ترخیص شده و بیشتر قریب به اتفاق کالاهایی که امروز مشاهده کردیم ورودی سال ۱۴۰۱ است.

صالحی گفت: بعد از تحویل قریب بیش از ۱۸۰۰۰ قبض کالا به وزن تقریبی۷۰۰ تن درحال‌حاضر ۷۰۰ قبض کالا به میزان ۱۴ تن مانده آماده تحویل به سازمان اموال تملیکی است که مقرر شد تا یکشنبه هفته آینده تحویل سازمان اموال تملیکی داده شود.

وی با اشاره به دستور مؤکد رئیس قوه قضاییه در بازدید از انبار گمرکات و سازمان اموال تملیکی گفت: با نظارت مستمر دادستانی تهران امروزه شاهد آن هستیم که انبارهای مملو از کالاهای بلا تکلیف در سازمان اموال تملیکی و گمرکات استان ساماندهی و به شرایط استاندارد انبارداری رسیده‌اند.

صالحی اضافه کرد: با توجه به عدم تعیین تکلیف کالاهای رسوبی فرودگاه حضرت امام (ره) در ۱۶ سال گذشته، ظرف یک امسال ۲۱هزار ردیف قبض کالایی متروکه وبلا صاحب تعیین تکلیف شد و درحال‌حاضر مانند سال گذشته، شاهد حجم انبوه کالاهای بلاتکلیف نیستیم.

دادستان تهران بیان کرد: در بازدید سال گذشته از انبارهای فرودگاه حضرت امام(ره) مقادیر زیادی کالای غیر قابل مصرف رویت شد که با دستور دادستانی تهران تا کنون مقدار۱۵۰ تن از آنها به جهت فساد وانقضای تاریخ مصرف معدوم شده است.

صالحی با اشاره به اینکه ترخیص کالاهای متروکه وبلا صاحب در گمرکات به روز شده است، گفت: از مدیران و کارکنان گمرکات استان تهران به ویژه گمرک فرودگاه حضرت امام (ره) و همچنین مسئولان سازمان اموال تملیکی برای فعالیت‌های جهادی یک سال گذشته، تشکر می‌کنم و انصافاً کار جهادی و انقلابی کرده‌اند.

دادستان تهران همچنین گفت: خوشبختانه در بازدید از چهار انبار اصلی، مشهود است که قفسه‌های انباشته از کالاهای بلا تکلیف خالی شده و فضای کافی برای ورود کالاهای اساسی مورد نیاز تولید فراهم شده است و شاهد هستیم بیشتر کالاهای موجود در انبارها تجهیزات پزشکی، پیش سازهای دارویی و کالاهای مسافری است که در جریان روال قانونی ومتعارف ترخیص قرار دارند.

وی اضافه کرد: خالی شدن انبارهای انجماد با دستور این دادستانی از کالاهای قدیمی و تاریخ مصرف گذشته حجیم، که محدودیت شدید فضا و اتلاف انرژی وتحمیل هزینه به دولت را موجب شده بود در بازدید جاری در خور توجه بود.

 صالحی تاکید کرد: فرودگاه امام خمینی(ره) به دلیل موقعیت وماموریت‌های آن باید در شأن جمهوری اسلامی باشد و با توجه به اینکه نخستین مبدأ ورود مسافر و کالاهای راهبردی است باید توجه ویژه‌ای به آن شود. بر همین اساس دستور ساماندهی فضای مناسب برای استقرار موقت سازمان‌های خدمات رسان در قالب پنجره واحد ظرف یک هفته آینده وتخصیص زمین مناسب از ناحیه شهر فرودگاهی برای ساخت مجتمع دایمی اداری ظرف ۳ ماه آینده در جهت افزایش رضایتمندی و جلوگیری از سرگردانی مراجعان صادر شد.

دادستان تهران در جریان این بازدید به صورت سرزده و بدون اعلام قبلی از دومین انبار بزرگ فرودگاهی مکانیزه خاورمیانه در فرودگاه حضرت امام (ره) بازدید کرد و افزود: متأسفانه تنها از ۵ درصد ظرفیت این سالن ۷۵ هزار متری و مدرن استفاده می‌شود که مقرر شد این مورد در دادستانی تهران به عنوان پرونده خاص در دستور کار قرار گیرد و موانع استفاده از این ظرفیت عظیم، هفته آینده با برگزاری جلسه فوق العاده با حضور وی ومدیران مربوطه بررسی شود./ فردای اقتصاد

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار