تقاضا برای خرید سکه سقوط کرد

قیمت طلا و سکه امروز بار دیگر وارد مدار کاهشی شد.

تقاضا برای خرید سکه سقوط کرد

به گزارش زنهار، قیمت طلا و سکه امروز بار دیگر وارد مدار کاهشی شد. در حال حاضر هر گرم طلای 18 عیار یک میلیون و 163 هزار و 100 تومان قیمت دارد که نسبت به دیروز 4 هزار و 900 تومان کاهش داشته است. نرخ سکه هم با افت 0.42 درصدی در مقایسه با روز قبل، در محدوده 11 میلیون و 840 هزار تومانی قرار گرفت. به نظر سکه در ادامه روز امکان رشد قیمتی چندانی نداشته باشد و در همین محدوده قیمتی باقی بماند.

روز گذشته با شکست مرز هزار و 800 دلاری توسط اونس، ظرفیت افزایش قیمت سکه امامی بالاتر رفت. این میزان رشد اونس، که در سال میلادی جاری بی سابقه بود، باعث شده تا ارزش ذاتی فلز گرانبهای داخلی تا محدوده 11 میلیون و 700 هزار تومانی پیش رود. با توجه به روند بازار در ماه‌های اخیر و حباب 2 الی 3 درصدی که وجود داشته، سکه امامی ظرفیت رشد را تا محدوده 11 میلیون و 900 هزار تا 12 میلیون تومان دارد.

با وجود چنین ظرفیتی برای رشد، سکه بازان معتقدند که در ادامه امروز قیمت این فلز گرانبها افزایش پیدا نمی‌کند. به این دلیل که روز گذشته حباب سکه به صورت کاملا اتفاقی تا محدوده 5.1 درصد کاهش پیدا کرد که این قضیه به معنی کاهش تقاضای بازار است. این قضیه باعث عدم رشد معنادار سکه طی روز جاری خواهد بود.

از طرفی دیگر تحلیلگران فنی افزایش قیمت دلار را عامل رشد نرخ سکه می‌دانند. یعنی در صورتی که قیمت این فلز گرانبها در محدوده 12 میلیون تومانی قرار می‌گیرد که نرخ دلار مرز حساس قیمتی 27 هزار و 700 تومانی را پشت سر بگذارد. در صورتی هم که قیمت دلار مجددا کاهش پیدا کند، احتمال کاهش نرخ سکه تا مرز 11 میلیون و 800 هزار تومانی به وجود می‌آید

 

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار