ادعای عجیب و غریب وزیر آموزش و پرورش درباره حقوق معلمان؛ واریز حقوق با دلار؟

وزیر آموزش و پرورش گفت: معلمانی که به خارج از کشور می‌روند، حقوق خود را بر اساس نرخ ارز دریافت می‌کنند و مطالبات این همکاران که ۱۷۰ میلیارد تومان است، در بودجه پیش‌بینی نشده بود که از حساب آموزش و پرورش کسر و به حساب این همکاران پرداخت شده است.

ادعای عجیب و غریب وزیر آموزش و پرورش درباره حقوق معلمان؛ واریز حقوق با دلار؟

به گزارش زنهار، یوسف نوری  با حضور در مرکز ارتباطات مردمی ریاست‌جمهوری به تماس‌های تلفنی مردم از نقاط مختلف کشور پاسخ داد. این فعالیت در قالب برنامه پاسخگویی بی‌واسطه اعضای هیات دولت به مطالبات مردمی برگزار شد.

وزیر آموزش و پرورش پاسخگوی هموطنان از نقاط مختلف کشور  بود و دستور پیگیری به مشکلات و مسایل مردم را صادر کرد. این مطالبات شامل تبدیل وضعیت نیروهای خرید خدمت، مشکلات آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی، والدین دانش‌آموزان، همکاران فرهنگی، افزایش هزینه بیمه دانش‌آموزان، نیروهای پیمانی طرح مهرآفرین، مشکلات موردی مربوط به مدارس، مربیان پیش‌دبستانی، دانشگاه فرهنگیان و... بود که این سوالات از سوی؛  یک معلم  طرح خرید خدمات آموزشی از شهر بیرجند؛ یکی از آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی از استان فارس؛ والدین دانش‌آموزان؛ مدیر یکی از مدارس منطقه ۴ شهر اهواز؛ یکی از معلمان مهرآفرین از اهواز؛  دهیار روستای حاجی آقا اندیکا استان خوزستان؛ یکی از مربیان پیش‌دبستانی مطرح شد.

نوری در پاسخ به تماس‌های تلفنی گفت: تبدیل وضعیت نیروها طبق قوانین مربوطه انجام می‌شود و درخصوص نیروهای خرید خدمت بر اساس تکلیفی که شده از این‌پس جذب فقط از طریق دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی خواهد بود.

وزیر آموزش‌وپرورش درخصوص سوادآموزی اظهار کرد: فرمان امام خمینی(ره) در تاسیس نهضت سوادآموزی این بود که مردم، مردم را باسواد کنند.

وی درباره شماره ۳ رقمی ارتباط مردم با وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: اولیا یکی از ارکان مدرسه هستند، باید پذیرای حرف‌های اولیا باشیم که با راه اندازی طرح زنگ مدرسه والدین، اولیا می‌توانند پیام‌های خود را ارائه دهند. همچنین اولیا از طریق بستر شبکه شاد می‌توانند در بخش لینک سوال از وزیر، سوالات، نظرات و پیشنهادهای خود را اعلام کنند. همچنین قسمتی در سایت وزارتخانه هم برای ارتباط مردم با وزیر قرار دارد.

نوری درخصوص رای شماره ۱۵۵۳ دیوان عدالت اداری گفت: این رای مربوط به سال ۹۷ بود اما مطالبات باقیمانده در بدهی‌های وزارت پیش‌بینی و تمام تلاش را برای پرداخت این دیون انجام می‌دهیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: معلمانی که به خارج از کشور می‌روند، حقوق خود را بر اساس نرخ ارز دریافت می‌کنند و مطالبات این همکاران که ۱۷۰ میلیارد تومان است، در بودجه پیش‌بینی نشده بود که از حساب آموزش و پرورش کسر و به حساب این همکاران پرداخت شده است.

وی اظهار کرد: هزینه بیمه حوادث دانش‌آموزی نیز به دلیل افزایش میزان خدمات افزایش یافته است.

نوری درخصوص مشکلات مدارس گفت: پیگیری و بررسی‌های لازم برای مدارس انجام می‌شود. ضمن اینکه ساخت مدرسه جدید مشروط به وجود دانش‌آموز به تعداد کافی در مناطق است و هیچ دانش‌آموزی نباید بدون فضای آموزشی باشد.

وزیر آموزش و پرورش درخصوص مربیان پیش‌دبستانی و مهدکودک‌ها گفت: طبق قانون نام همه این مراکز به کودکستان تغییر یافت.

وی خاطرنشان کرد: مدرسه مجازی ایرانیان برای دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در حال راه‌اندازی است و در این زمینه اگر الگوهایی برای آموزش مجازی وجود داشته باشد استقبال می‌کنیم.

نوری خاطرنشان کرد: جشنواره مسابقات ورزشی و مسابقات ورزشی فرهنگیان از سال جاری راه‌اندازی شده و ساخت ۲۱۰۰ زمین مدرسه‌ای در قالب طرح شهید سلیمانی آغاز شد که ۱۱۰۰ مورد آن به اتمام رسیده است.

وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: از محل مسئولیت‌های اجتماعی شرکت چادرملو، کلنگ شهرک آموزشی - تربیتی کوثر در شهر اردکان به زمین زده شد تا مدارسی در آنجا احداث و به افزایش پوشش تحصیلی دانش‌آموزان این منطقه کمک کند./ ایسنا

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار