قیمت ربع سکه پس از عرضه در بورس یک میلیون کاهش یافت

قیمت و حباب ربع سکه پس از عرضه این کالا در بورس، با ریزش مواجه شده، به شکلی که نسبت به روز دوشنبه (روز انتشار اطلاعیه بانک مرکزی در مورد عرضه در بورس) یک میلیون تومان با کاهش مواجه شده است.

قیمت ربع سکه پس از عرضه در بورس یک میلیون کاهش یافت

به گزارش زنهار؛ از حدود دو ماه پیش و همزمان با افزایش نرخ دلار در بازار آزاد، قیمت سکه نیز با رکوردزنی های جدید مرزهای ۲۰ میلیون تومان را رد کرد؛ در این بین بررسی وضعیت بررسی قیمت‌ها حکایت از بزرگ شدن روزافزون حباب سکه در قطعات مختلف این کالا داشت.

در این بین بیشترین حباب مربوط به ربع سکه می‌شود که حتی در مقاطعی از مرز ۵ میلیون تومان نیز رد شد؛ به عنوان نمونه در ۲۷ آذر ماه حباب ربع سکه رقم ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان را ثبت کرده بود؛ به این معنا که خریداران ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بیشتر از ارزش ذاتی ربع سکه، برای خرید این کالا پول پرداخت کرده بودند.

بر همین اساس نیز بانک مرکزی روز دوشنبه نوزدهم دی ماه اعلام کرد که قصد دارد از شنبه ۲۴ دی (امروز) به مدت ۳ روز تعداد ۵۰۰ هزار قطعه سکه طلای ربع بهار آزادی از طریق بورس کالای ایران عرضه کند.

با انتشار این خبر و رشد فروش ربع سکه به دلیل ترس از کاهش قیمت، روند قیمتی این کالا نزولی شد و روز چهارشنبه ۲۲ دی ماه با قیمت ۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله شد؛ البته در این روز همچنان حباب ربع سکه از ۳ میلیون تومان فرارتر رفت و روی عدد ۳ میلیون و ۳۶۳ هزار تومان تثبیت شد.

حال بررسی‌ها از آخرین وضعیت قیمت سکه در بازار آزاد نشان می‌دهد که قیمت ربع سکه با یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان کاهش نسبت به روز دوشنبه نوزدهم دی ماه، امروز (تا لحظه تنظیم گزارش) از ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسیده است.

دوشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۱ شنبه ۲۴ دی ماه میزان کاهش
قیمت ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان
حباب ۴ میلیون و ۱۹۰ هزار تومان ۲ میلیون و ۹۷۲ هزار تومان یک میلیون و ۲۱۸ هزار تونمان

 

همچنین حباب این سکه نیز به نظر در حال خالی شدن است و از ۴ میلیون و ۱۹۰ هزار تومان در روز نوزدهم دی ماه به ۲ میلیون و ۹۷۲ هزار تومان (تا لحظه تنطیم گزارش) رسیده است.

بر این اساس، بررسی آخرین حباب‌های قیمتی سکه در بازار امروز (تا لحظه تنظیم گزارش) نشان می‌دهد که حباب سکه امامی (طرح جدید) ۲ میلیون و ۸۱۳ هزار تومان، حباب سکه طرح جدید یک میلیون و ۸۰۸ هزار تومان، حباب نیم سکه ۲ میلیون و ۹۵۶ هزار تومان، حباب ربع سکه ۲ میلیون و ۹۷۲ هزار تومان و حباب سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۱۲۰ هزار تومان است.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار