فردا تهران تعطیل است؟

با تدوام سرما در کشور مصرف گاز کشور رکورد زد و به 700 میلیون مترمکعب نزدیک شد. امروز شنبه ادارات، مدارس و دانشگاه‌های برخی از استان‌ها از جمله تهران برای کاهش مصرف گاز تعطیل است. اما آیا فردا یکشنبه 25 دی 1401 تهران تعطیل است؟

فردا تهران تعطیل است؟

به گزارش زنهار، با تدوام سرما در کشور مصرف گاز کشور رکورد زد و به 700 میلیون مترمکعب نزدیک شد. امروز شنبه ادارات، مدارس و دانشگاه‌های برخی از استان‌ها از جمله تهران برای کاهش مصرف گاز تعطیل است. اما آیا فردا یکشنبه 25 دی 1401 تهران تعطیل است؟

هفته گذشته وزیر نفت در مکاتبه‌ای با معاون اول رئیس جمهور برای جلوگیری از خاموشی و قطع سراسری برق و گاز، خواستار تعطیلی روزهای شنبه و یکشنبه شد. مهر در گزارشی نوشت با ورود موج جدید سرما به کشور و افزایش مصرف گاز احتمال تعطیلی تهران در روزهای شنبه و یکشنبه وجود دارد.

تعطیلی تهران به علت مدیریت مصرف گاز

روز گذشته قدرت الله شفیعی، معاون استانداری تهران خبر داد که تمام ادارات و سازمان‌های اجرایی استان تهران با هدف مدیریت مصرف گاز شنبه 24 دی 1401 تعطیل است.

البته بانک‌ها از ساعت 9 تا 13 فعال هستند. ضمن این‌‌که بنا بر اعلام برخی از دانشگاه‌ها امتحانات روز شنبه لغو شد. از جمله این دانشگاه‌ها می‌توان به دانشگاه تهران، تربیت مدرس و شهید بهشتی اشاره کرد.

البته طولی نکشید که ادارات و مدارس برخی از استان‌های دیگر مانند سیستان‌وبلوچستان، البرز، سمنان، قزوین، اصفهان، مازندران، قم، همدان، لرستان و زنجان نیز تعطیل شدند.

تعطیلی روز شنبه برای تداوم سرما و مدیریت مصرف گاز بود. اما آیا فردا یکشنبه 25 دی 1401 تهران تعطیل است؟

در همین حال مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت که روز شنبه سامانه بارشی از سمت غرب و جنوب ‌غرب وارد کشور می‌شود و موجب بارش برف و باران در استان‌های واقع در غرب و جنوب‌ غرب کشور، استان بوشهر و به تدریج دامنه‌های مرکزی و جنوبی زاگرس می‌شود.

صادق ضیاییان ادامه داد: «با ادامه فعالیت این سامانه بارشی روز یکشنبه 25 دی علاوه بر نقاطی که ذکر شد، در استان‌های اصفهان، زنجان، قم و ارتفاعات البرز در استان‌های مازندران، البرز، تهران، سمنان، خراسان رضوی و خراسان شمالی شاهد بارش هستیم.»

او همچنین گفت: «شدت بارش‌ها در روزهای شنبه و یکشنبه در استان‌های ایلام، چهارمحال و بختیاری، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و برخی مناطق خوزستان، اصفهان و فارس است.» (فارس)

هنوز برای تعطیلی روز یکشنبه 25 دی 1401 تصمیم‌گیری نشده است. اما اگر مبنا را همان تدوام سرما در نظر بگیریم چندان دور از ذهن نیست که فردا هم تعطیل شود.

ضمن این‌که تا کنون بارها پیش آمده که تعطیلی سراسری از سوی مقامات دولتی در واپسین لحظات اعلام می‌شود./ تجارت نیوز

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار