رئیسی اشتباهی بودجه را نوشت

در جداول تکمیلی در بخش پیوست شماره چهار (اطلاعات تکمیلی) لایحه بودجه سال ۱۴۰۲، در بخش اعتبارات دستگاه‌های تابعه برحسب برنامه اجرایی ۱۴۰۲، ستونی با عنوان جمع کل وجود دارد که قرار است جمع کل تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و هزینه‌ای بودجه امسال را پوشش دهد، اما جمع این دو ستون با ستون جمع کل تفاوت چشمگیری دارد.

رئیسی اشتباهی بودجه را نوشت

به گزارش زنهار، در جداول تکمیلی در بخش پیوست شماره چهار (اطلاعات تکمیلی) لایحه بودجه سال ۱۴۰۲، در بخش اعتبارات دستگاه‌های تابعه برحسب برنامه اجرایی ۱۴۰۲، ستونی با عنوان جمع کل وجود دارد که قرار است جمع کل تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و هزینه‌ای بودجه امسال را پوشش دهد، اما جمع این دو ستون با ستون جمع کل تفاوت چشمگیری دارد.

با اندکی دقت متوجه می‌شویم که در ستون جمع کل، عدد عملکرد منابع عمومی ۱۴۰۰ و مصوب منابع عمومی ۱۴۰۱ نیز لحاظ شده و با عدد جمع هزینه‌ای و جمع تملک دارایی‌های سرمایه‌ای جمع شده است.

مثلا در ردیف ۱۴۰۰۰۰ بودجه مربوط به سازمان حفاظت محیط زیست، جمع کل بخش تملک دارایی‌های سرمایه‌ای برآورد سال آینده، ۲۲ میلیون و ۲۷۲ هزار و ۸۰۰ میلیون ریال محاسبه شده است. در بخش هزینه‌ای هم برآورد سال آینده، ۴۸ میلیون و ۴۴۰ هزار و ۱۱۰ میلیون ریال است. جمع این دو ستون، ۷۰ میلیون و ۷۱۲ هزار و ۹۱۰ میلیون ریال است. درحالیکه در ستون جمع کل ردیف جداول تکمیلی عدد، ۱۴۸۳ میلیون و ۱۸۸ هزار و ۲۸۸ میلیون ریال آمده است. وقتی عدد مصوب منابع عمومی ۱۴۰۱، عملکرد منابع عمومی ۱۴۰۰، مصوب ۱۴۰۱ و عملکرد ۱۴۰۰ را از آن کم کنیم، به همین عدد می‌رسیم. این یعنی در این جدول اعداد مصوب سال‌ قبل هم به رقم جمع کل تملک دارایی و هزینه‌ای اضافه شده است./ اقتصاد نیوز

 

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار