تغییرات جدید دولت در سن بازنشستگی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد که دولت هنوز درباره افزایش سن بازنشستگی تصمیمی نگرفته است.

تغییرات جدید دولت در سن بازنشستگی

به گزارش زنهار، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد که دولت هنوز درباره افزایش سن بازنشستگی تصمیمی نگرفته است.

وی اعلام کرد موضوعات مختلفی درباره افزایش سن بازنشستگی مورد نقد و بررسی قرار گرفته، اما با این حال تاکنون دولت تصمیمی اتخاذ نکرده و تصمیم مجلس لازم‌الاجرا خواهد بود.

صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پس از پایان نشست خود با اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: برحسب دعوت ریاست کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، ما امروز به اتفاق همکاران عزیزمان در صندوق تأمین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری در این کمیسیون حاضر شدیم. این جلسه به منظور بررسی و ارائه گزارش کار در حوزه انرژی نظیر پترو پالایشگاه‌ها، پتروشیمی‌ها و نیروگاه‌ها بود.

وی تاکید کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این بخش‌ها کارخانجاتی دارد که با تمام توان و به منظور افزایش تولید فعالیت می‌کند، بنابراین امروز ما در زمینه موضوعات مورد اشاره، گزارشی از شرح عملکرد، بیان مشکلات فرارو و تشریک مساعی برای رفع آنها به نمایندگان ارائه کردیم.

مرتضوی بیان کرد: این گزارش در چند بخش ارائه شد؛ همکاران ما در این جلسه درباره حوزه پالایشگاه‌ها، پترو پالایشگاه‌ها، پتروشیمی‌ها، نیروگاه‌ها و تکالیفی که قانون گذار به منظور ایجاد پنل‌های خورشیدی برای خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی مدنظر قرار داده، گزارشی ارائه کردند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با نزدیکی به ایام بررسی بودجه ۱۴۰۲ و برنامه هفتم توسعه آیا دولت با افزایش سن بازنشستگی موافق است؟ گفت: ایده‌های مختلفی درباره اصلاح ساختارها مطرح است این موضوع به ویژه در کرسی‌های نظریه پردازی مورد نقد و بررسی قرار گرفته است. با این حال تاکنون دولت تصمیمی در این رابطه اتخاذ نکرده و قطعاً هر آن چیزی که در مجلس شورای اسلامی تصویب شود لازم الاجرا خواهد بود.

وی یادآور شد: البته برخی صاحبنظران مشکلات در زمینه عدم توازن در منابع و مصارف ما را در این حوزه تعریف کرده‌اند که امیدواریم با اصلاح پارامترها بخشی از این مشکلات برطرف شود.

مرتضوی درباره علت عدم برداشت یارانه واریزی به حساب برخی از افراد بیان کرد: این مسئله مربوط به عده کمی از جامعه بوده و این عده از اعتراض کنندگان به عدم پرداخت یارانه بودند، لذا دولت در بازه زمانی این موضوع، دستور داد که این منابع به حساب افراد واریز شود؛ از این رو در این بخش تعداد کثیری شناسایی شدند و استحقاق داشتند و ما مشغول بررسی شرایط مابقی افراد هستیم و در آینده نزدیک این افراد هم تعیین تکلیف خواهد شد./تجارت نیوز

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار