قیمت پیاز تصویب شد

قیمت پیاز در هفته‌های اخیر افزایش یافته است که درباره دلایل این افزایش قیمت دلایل مختلفی مانند صادرات بی‌رویه، تغییر فصل، بارندگی‌ها اخیر و وقفه در حمل‌ونقل و افزایش هزینه‌های تولید مطرح می‌کنند.

قیمت پیاز تصویب شد

به گزارش زنهار، قیمت پیاز در هفته‌های اخیر افزایش یافته است که درباره دلایل این افزایش قیمت دلایل مختلفی مانند صادرات بی‌رویه، تغییر فصل، بارندگی‌ها اخیر و وقفه در حمل‌ونقل و افزایش هزینه‌های تولید مطرح می‌کنند.

تعرفه صادرات پیاز اخیرا از ۵۰ درصد به ۱۰۰ درصد افزایش یافته است که این امر صادرات این محصول را کاهش داده است و بازار داخلی این محصول نیز به‌تدریج در حال تعدیل و کاهش قیمت است.

دارایی نژاد رئیس اتحادیه بارفروشان در این ارتباط اظهار دشت: افزایش تعرفه صادرات پیاز، میزان صادرات این محصول را کاهش داده که قیمت‌ها را در بازار داخلی تعدیل کرده است.

وی با اشاره به اینکه در دی ماه قیمت پیاز در میدان مرکزی میوه و تره بار تا هر کیلوگرم ۲۰ هزار تومان افزایش یافته بود افزود: قیمت پیاز ۲۰۰۰ تا ۵۰۰۰ تومان در هر کیلوگرم کاهش را تجربه کرده است و پیش‌بینی می‌شود که این کاهش قیمت ادامه داشته باشد و هر کیلوگرم پیاز به ۱۰ تا ۱۱ هزار تومان برسد.

وی ادامه داد: درحال‌حاضر قیمت عمده فروشی هر کیلوگرم پیاز در میدان مرکزی میوه و تره بار تهران از ۱۹ تا ۲۳ هزار تومان است.

مجید حسنی مقدم مدیرکل بازرگانی داخلی وزارت جهاد کشاورزی در این ارتباط اظهارکرد: تغییر فصل، بارندگی‌ها، وقفه در حمل‌ونقل و از طرفی افزایش هزینه تولید منجر به گرانی پیاز در بازار شده است.

وی افزود: با ورود روزانه ۸۰۰ تن پیاز به تهران قیمت‌ها کاهش یافته است که این عرضه در روزهای آینده افزایش خواهد داشت./ فردای اقتصاد

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار