رانت 2هزار میلیاردی که فقط به ثروتمندان رسید

 کمیسیون اقتصادی مجلس گزارشی از دلایل تنش ارزی اخیر منتشر کرده و گفته بررسی روند روزانه نرخ ارز در بازار غیررسمی تهران و بازار متشکل (توافقی) نشان می‌دهد که در پاییز 1401 نرخ توافقی به طور متوسط 2 هزار تومان ارزان ‌تر از نرخ غیررسمی به فروش رسیده و به‌دلیل جذابیت در اختلاف قیمت اسکناس در این دو بازار متشکل و غیررسمی تقاضای اسکناس از بازار متشکل افزایش یافته است.

رانت 2هزار میلیاردی که فقط به ثروتمندان رسید

به گزارش زنهار، کمیسیون اقتصادی مجلس گزارشی از دلایل تنش ارزی اخیر منتشر کرده و گفته بررسی روند روزانه نرخ ارز در بازار غیررسمی تهران و بازار متشکل (توافقی) نشان می‌دهد که در پاییز 1401 نرخ توافقی به طور متوسط 2 هزار تومان ارزان ‌تر از نرخ غیررسمی به فروش رسیده و به‌دلیل جذابیت در اختلاف قیمت اسکناس در این دو بازار متشکل و غیررسمی تقاضای اسکناس از بازار متشکل افزایش یافته است.

در پاییز امسال، میزان فروش روزانه ارز در بازار متشکل به ۲۵ میلیون دلار رسیده این در حالیست که این عرضه در پایان شهریورماه روزی حدود ۱۲ میلیون دلار بوده.

اختلاف نرخ دلار در دو بازار متشکل و آزاد، رانتی چند هزار میلیاردی را نصیب خریداران ارز از بازار متشکل کرده است./ اکو ایران

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار