اعلام زمان تعیین حداقل دستمزد سال ۱۴۰۲ کارگران

مرتضوی تأکید کرد: تا قبل از پایان سال جاری حداقل دستمزد کارگران مشخص خواهد شد و در وقت فضیلت به نتیجه خواهد رسید.

اعلام زمان تعیین حداقل دستمزد سال ۱۴۰۲ کارگران

به گزارش زنهار، سید صولت مرتضوی در مورد جلسات شورای عالی کار برای تعیین حداقل دستمزد کارگران در سال آینده، اظهار داشت: در اولین جلسه آینده شورای عالی کار که به زودی برگزار می‌شود، کارگروه‌های تخصصی را برای تعیین شاخص‌های حداقل مزد تشکیل می‌دهیم و این مسئله را بررسی می‌کنیم.

وی تأکید کرد: تا قبل از پایان سال جاری حداقل دستمزد کارگران مشخص خواهد شد و در وقت فضیلت به نتیجه خواهد رسید.

* ۲۰ هزار مسکن کارگری در حال ساخت است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره مسکن کارگران اظهار داشت: اولین گام مسکن کارگری از مشهد مقدس در شهر جدید گلبهار با عملیات اجرایی حدود ۲ هزار واحد مسکونی برای کارگران، آغاز شد، در کل کشور ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی برای کارگران آغاز شده است. در سیستان و بلوچستان هم ساخت واحد‌های مسکونی آغاز شده است و تلاش می‌کنیم ساخت تعداد بیشتری از واحد‌های مسکونی کارگری در دستور کار قرار گیرد.

مرتضوی همچنین با اشاره به تفاهم‌نامه‌ای که اخیراً با دانشگاه آزاد اسلامی برای ساخت مسکن امضا شده است، گفت: براساس این تفاهم‌نامه قرار است در برنامه‌ای ۲.۵ ساله تعداد یکصدهزار واحد مسکونی به وسیله تعاونی‌های مسکن برای کارکنان و دانشگاه آزاد احداث و تحویل شود.

وی همچنین در مورد تفاهم‌نامه‌ای که برای ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکن کارگران قبلا امضا شده بود، گفت: تفاهم‌نامه‌ای در زمان وزیر سابق با وزارت راه و شهرسازی امضا شد که طی آن مقرر شد ۲۰۰ هزار واحد مسکونی برای کارگران توسط شرکت‌های تعاونی مسکن احداث شود؛ همچنین در تفاهم‌نامه‌ای با شهرداری تهران ۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده، نوسازی و تحویل مردم می‌شود.

‌وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: تا آخر سال قرار است یک‌هزار واحد مسکونی برای کارگران در سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری برسد./ ایبنا

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار