فردا ماشین بخریم یا نخریم؟

قیمت خودرو در سایت‌ها و مراکز خرید و فروش خودرو همچنان پرنوسان است. بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت خودرو در روز‌های گذشته با ریزش عجیب و ناگهانی همراه شد. اما این ریزش ادامه‌دار نبود و محصولات مختلف در بازار با نوسان قیمتی مواجه شده‌اند.

فردا ماشین بخریم یا نخریم؟

به گزارش زنهار، قیمت خودرو در سایت‌ها و مراکز خرید و فروش خودرو همچنان پرنوسان است. بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت خودرو در روز‌های گذشته با ریزش عجیب و ناگهانی همراه شد. اما این ریزش ادامه‌دار نبود و محصولات مختلف در بازار با نوسان قیمتی مواجه شده‌اند.

قیمت خودرو صفر داخلی در لحظه نگارش این گزارش در بازار ایران به شرح زیر است:

تارا اتوماتیک  به نرخ ۷۲۸ میلیون تومان در بازار خرید و فروش شد.

پژو پارس اتوماتیک که در روز‌های گذشته جهش قیمتی زیادی را تجربه کرد، اما امروز با قیمت ۶۴۲ میلیون تومان در بازار خودرو کشور معامله شد.

اما خودرو‌هایی که در بازار بیشتر مورد معامله قرار می‌گیرند و خریدار بیشتری دارند امروز با چه قیمتی به بازار عرضه می‌شوند؟

تیبا هاچ‌بک پلاس که از خودرو‌های پرطرفدار این روزهاست، صبح امروز در محدوده ۲۹۴ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ حالا ۴۴۸ میلیون تومان ارزش دارد. در این میان، تیپ ۵ این مدل پژو در نرخ ۴۸۵ میلیون تومان به بازار عرضه شد.

کوییک که جایگزین پراید شده و به قشر متوسط جامعه اختصاص یافته، در روز‌های گذشته رکورد جدیدی را ثبت کرد و به ۲۹۸ میلیون تومان رسید.

مرتضی مصطفوی، کارشناس صنعت خودرو گفت: تنها عامل اصلی نوسان قیمت خودرو در بازار کشور دلار شناخته می‌شود. چراکه اقتصاد، صنعت و بازار کشور دلار شده است. همانطور که مشاهده می‌شود اقداماتی مانند عرضه خودرو در بورس کالا، واردات خودرو و افزایش تولید خودرو، تا کنون تاثیری بر کاهش قیمت‌ها نشده است.

او افزود: در این میان، باید یادآور شد که هیچ‌کدام از اقداماتی که وزارت صمت با هدف رقابتی‌شدن بازار خودرو انجام می‌دهد، باعث کاهش قیمت‌ها نمی‌شود.

منبع: اقتصاد ۲۴

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار