واکنش عجیب بازار به خبر مرگ برجام

بررسی بازار ارز امروز سه شنبه ۱۳ دی ماه حکایت از افزایش فشار فروش دارد.

واکنش عجیب بازار به خبر مرگ برجام

به گزارش زنهار، بررسی بازار ارز امروز سه شنبه ۱۳ دی ماه حکایت از افزایش فشار فروش دارد.

اولیانوف، معامله گران دلار را محتاط کرد

اسکناس آمریکایی امروز نزولی بود. بعد از آن که اولیانوف درباره برجام توئیت زد معامله گران تهران امروز با احتیاط وارد بازار شدند.آن طور که رسانه ها گزارش دادند میخائیل اولیانوف روز دوشنبه در توئیتی نوشته بود: «اخیراً ایران چندین‌بار آمادگی خود را برای به نتیجه رساندن مذاکرات وین درخصوص بازگرداندن برجام تایید و به‌درستی اعلام کرد که توپ در زمین غرب است.»

از نگاه برخی فعالان این اظهارات به معنای این بود که ایران آماده بازگشت به مذاکرات هسته‌ای است و ممکن است بار دیگر مذاکرات از سر گرفته شود و به نتیجه برسد.این انتظارات میزان خریدها در بازار ارز امروز را کاهش داد.

فرمان عقب نشینی از هرات و سلیمانیه صادر شد

از سوی دیگر نرخ دلار در هرات و سلیمانیه هم امروز یک کانال عقب نشینی کردند. همین امر باعث شد قدرت معامله گران تهران تضعیف شود. ‌درهم نیز امروز نزولی بود.

دلار متشکل رنج شد

در بازار متشکل ارزی هم قیمت دلار امروز با ۳۶ هزار و ۹۰۰ تومان بسته شد که نسبت به روز گذشته رنج بود.

افزایش ۶۰ درصدی درآمد‌های ارزی کشور

علی بهادری جهرمی در نشست خبری امروز سه‌شنبه، از عرضه ۳۵ میلیارد دلار ارز از سوی صادرکنندگان کشور در سامانه نیما طی ۱۰ ماه ابتدایی امسال و افزایش ۶۰ درصدی درآمد‌های ارزی کشور، خبر داد.

معاملات دلار کُند شد

از سوی دیگر شنیده ها از داغ شدن فضای انتظامی بازار حکایت دارد. برخی معامله گران مدعی بودند فضای انتظامی باعت شده روند معاملات کُند شود.

تداوم فضای انتظامی در بازار دلار

بهادری جهرمی امروز گفت:  کانال‌های تلگرامی که در مدت اخیر با نرخ‌های غیر واقعی ارز باعث نا آرامی در بازار شده بودند گفت: این موضوع بخشی از جنگ ترکیبی دشمن است که در بعد اقتصادی شکل گرفته است؛ و این کانال‌های تلکرامی نیز همین وظیفه را داشتند و به عنوان نمونه ۴۰ کانال از سوی وزارت اطلاعات شناسایی شد و برخورد با آن‌ها صورت گرفت‌.

ترس از تزریق عرضه ارز

عده ای از معامله گران از تزریق عرضه و فضای انتظامی هراسان هستند و سعی کرده اند به طور موقت از بازار خارج شوند و  همین امر باعث شده خریدار دلار نایاب شود.

ادعای مرگ برجام در بازار دلار

امروز یک خبر برجامی در بازار  دلار برجسته شد. روزنامه «اسرائیل هایوم» مدعی شد: وزیر خارجه آمریکا در گفتگو با همتای اسرائیلی اش، ارزیابی ها درمورد «مرگ برجام» را تایید کرده و اعلام کرده که مذاکرات دیگر شانس موفقیت ندارد.

برخی از معامله گران مدعی بودند این خبر ممکن است سطح انتظارات و کفه ترازوی دلار را سنگین کند. با این حال تا زمان نوشتن این گزارش دلار به این ادعا واکنش خاصی نشان نداده بود.

قیمت طلای جهانی درخشید

بازار جهانی طلا امروز شاهد پیشروی قیمت فلز زرد بود‌.‌قیمت اونس طلا امروز سه شنبه ۱۳ دی ماه در حول و حوش ۱۵ دلار افزایش را تجربه کرد و به ۱۸۴۰ دلار رسید.

قیمت طلا در ایران ریخت!

اگر چه نرخ طلای جهانی امروز صعودی بود اما در بازار داخلی ایران قیمت طلا ۱۸ عیار ریزش کرد.فلز گران بهای داخلی عصر امروز و در زمان نوشتن این گزارش در محدوده ۱میلیون و ۷۹۵هزار و ۲۰۰ تومان مبادله شد که در مقایسه با عصر دیروز ۵۵ هزار و ۴۰۰ تومان کاهش را نشان می دهد.

ریزش قیمت سکه امامی در بازار رسمی

سرنوشت قیمت سکه هم امروز نزولی بود.آن طور که اعلام شده قیمت سکه امامی به صورت رسمی امروز ۵۰۰ هزار تومان ریزش کرده و بر روی ۱۸میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قرار گرفت./اقتصاد نیوز

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار