قیمت سکه سه‌شنبه ۱۳ دی ماه ۱۴۰۱

امروز روند قیمت طلا و سکه در بازار معکوس بود. طلا ارزان و سکه گران شد. فعالان بازار معتقدند که معامله‌گران فعلا با احتیاط معامله کنند.

قیمت سکه سه‌شنبه ۱۳ دی ماه ۱۴۰۱

 به گزارش زنهار، امروز روند قیمت طلا و سکه در بازار معکوس بود. طلا ارزان و سکه گران شد. فعالان بازار معتقدند که معامله‌گران فعلا با احتیاط معامله کنند.

کارشناسان و معامله‌گران گمانه‌زنی‌های متعددی برای قیمت دلار عنوان می‌کنند. قیمت طلا و سکه نیز تحت تاثیر این اسکناس امریکایی نوسان دارد.

در شرایطی که بازار ارز، انتظامی است و برخی معامله‌گران احتمال نوسان‌گیری بازارساز از موقعیت فعلی را می‌دهند، طلا و سکه با روندی ناهمسان معامله می‌شوند.

با احتیاط معامله کنید

از روز شنبه ۱۰ دی ۱۴۰۱، قیمت طلا و سکه روند کاهشی محسوسی داشت. تغییرات لحظه‌ای قیمت‌ها، نوشتن قیمت را دشوار می‌کند. امروز و در لحظه نگارش این گزارش بازار روند معکوسی را نسبت به روز گذشته در پیش گرفت. قیمت سکه افزایشی و قیمت طلا کاهش داشت.

انس جهانی طلا همچنان در محدوده ۱۸۲۳ دلار قرار دارد و بازیگر فعالی در قیمت طلا و سکه بازارهای داخلی نیست.

امروز معاملات دلار بالای محدوده ۴۰ هزار تومانی کلید خورد. نوسان امروز بازار ارز بار دیگر قیمت در بازار فلز زرد و حباب آن را در مسیر صعودی قرار داد.

فعالان بازار می‌گویند باید با احتیاط بیشتری در بازار معامله کرد. امروز روند قیمت سکه بر مدار صعود قرار گرفت و فعلا فارغ از بازار تعطیل طلای جهانی بر مدار قیمت دلار در حال افزایش است.

البته این فلز زرد طی ۲ هفته‌ گذشته و در روزهایی که قیمت دلار و انس جهانی طلا کاهشی و یا باثبات بود، روندی صعودی داشت. حباب سکه نیز طی این مدت همواره افزایشی بود. برخی کارشناسان در هفته‌های گذشته این روند افزایشی حباب سکه را آلارم افزایش قیمت دلار می‌دانستند. این تحلیل بیش از ۲ هفته است که در بازار ارز صدق می‌کند.

 

سکه به محدوده مقاومت نزدیک شد

معامله‌گران بازار در روزهای گذشته، محدوده ۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی را محدوده‌ مقاومتی برای سکه می‌دانستند. هم اکنون قیمت سکه امامی در حال نزدیکی به محدوده مذکور است.

 

امروز دوشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۱، قیمت سکه امامی با حدود ۴۰۰ هزار تومان افزایش قیمت به نرخ ۲۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی رسید. این قطعه از سکه روز گذشته در کانال ۱۹ میلیون تومانی معامله شد.

 

سکه بهار آزادی امروز بیشترین سهم افزایش قیمت را در خانواده خود داشت و با رشد بیش از ۵۰۰ هزار تومانی قیمت با نرخ ۱۹ میلیون و هشت هزار تومان در زمان نگارش این گزارش معامله شد.

 

نیم سکه امروز ۵۰۰ هزار تومان گران شد و به قیمت ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید. ربع سکه نیز افزایش ۱۰۰ هزار تومانی قیمت را پشت سر گذاشت و با نرخ ۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله شد.

 

سکه گرمی به قیمت ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید و ۳۰۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت.

 

امروز قیمت طلا روند کاهشی داشت و هر مثقال طلا ۸ میلیون و ۱۶ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز یک میلیون و ۸۴۹ هزار تومان شد.

 

طلای دست دوم نیز به قیمت یک میلیون و ۸۲۵ هزار تومان رسید.

 

حباب سکه امروز برخلاف روز گذشته افزایش داشت و بیشترین افزایش حباب مربوط به سکه بهار با بیش از ۶۰۰ تومان بود. سایر قطعات سکه نیز از ۵۰۰ تا ۱۰۰ هزار تومان افزایش حباب داشتند./ تجارت نیوز

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار