خبر مهم از بازار دلار؛ دست صرافی‌ها بازتر شد

با توجه به تغییرات بازار ارز و طلا در روزهای اخیر سهمیه هر صرافی‌ برای فروش ارز روند صعودی پیدا کند.

خبر مهم از بازار دلار؛ دست صرافی‌ها بازتر شد

به گزارش زنهار، با توجه به تغییرات بازار ارز و طلا در روزهای اخیر سهمیه هر صرافی‌ برای فروش ارز روند صعودی پیدا کند.

بر اساس اخبار شنیده شده از صرافی‌ها سهمیه هر صرافی از فروش ارز در بازار توافقی موسوم به کارت ملی از 100 هزار دلار به 150 هزار دلار در روز افزایش یافته است.

قرار بود تا با اینترنتی شدن نوبت دهی خرید دلار، مشکلات خریداران حل شود. اما پیگیری‌های تجارت‌نیوز نشان می‌دهد که اوضاع آنقدر که انتظار می‌رفت تغییر نکرده است.

این روزها صحبت از قیمت دلار نقل محافل است. اکثر مردم به دنبال خرید دلار سهمیه‌ای و کسب سود از بازار آزاد هستند. در واقع اختلاف قیمت قابل توجه دلار سهمیه‌ای با دلار بازار آزاد مردم را ترغیب به خرید سهمیه خود کرده‌ است.

تا پیش از این که بانک مرکزی صرافی‌ها را مجبور به دادن نوبت اینترنتی کند، صف‌های طولانی جلوی صرافی‌ها تشکیل می‌شد. اما از روز 13 آبان ماه بر اساس بخشنامه بانک مرکزی، تمامی صرافی‌های عضو باز متشکل ارزی موظف به عرضه ارز از طریق سامانه برخط بازار متشکل ارزی شدند.

بانک مرکزی علت این اقدام خود را تسهیل فروش ارز به مردم و جلوگیری از اتلاف وقت متقاضیان خرید ارز اعلام کرد. در واقع با تشکیل صف‌های طولانی جلوی صرافی‌ها، جو روانی موجود در بازار شدت می‌گرفت. این صف‌ها هیجان خرید ارز را بین مردم بیشتر می‌کرد.

شرایط خرید دلار سهمیه‌ای

در حال حاضر متقاضیان خرید ارز سهمیه‌ای برای گرفتن دلار، باید از طریق سامانه برخط بازار متشکل ارزی به آدرس MY.ICE.IR اقدام کنند. ابتدا باید کد ملی و شماره تماس به نام متقاضی ارز وارد شود. پس از دریافت و وارد کردن کد ارسالی به تلفن متقاضی، باید اطلاعات شناسنامه‌ای ثبت شود.

پس از این مرحله نوبت به ثبت اطلاعات در خصوص نوع ارز و محل دریافت دلار می‌رسد. در این مرحله متقاضی باید استان، شهر، تاریخ و صرافی که قصد دارد از آن دلار بخرد را انتخاب کند.

بعد از این که درخواست ثبت شد، صرافی باید پیامکی را برای فرد مبنی بر تایید یا رد درخواست ارسال کند. در صورتی که پیامک حاوی تایید درخواست باشد، زمان دقیق و آدرس صرافی برای متقاضی ارسال می‌شود./ تجارت نیوز

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار