پانصد هزار خانوار در صف دریافت مستمری بهزیستی!

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور از وجود ۴۱۹ هزار خانوار پشت نوبتی برای دریافت مستمری خبر داد.

پانصد هزار خانوار در صف دریافت مستمری بهزیستی!

به گزارش زنهار؛ علیرضا انجلاسی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: ۱۳۶ هزار نفر فرد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید پشت نوبت دریافت حق پرستاری و مددکاری در خانواده و دریافت وسایل بهداشتی هستند که برای تحت پوشش قرار گرفتن و بهره‌مندی از این خدمات به ۴۰۰۰ میلیارد تومان بودجه برای یک سال نیاز است.

وی در ادامه نیز از وجود ۴۱۹ هزار خانوار پشت نوبتی برای دریافت مستمری خبر داد و گفت: در راستای بهره‌مندی این افراد از مستمری، به ۴۹۰۰ میلیارد تومان بودجه برای یک سال نیاز است.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور در پاسخ به این سوال که سازمان بهزیستی برای تحت پوشش قرار گرفتن افراد پشت نوبتی در بودجه سال ۱۴۰۲ چه اقدامی انجام داده است، توضیح داد: باتوجه به پیگیری‌های صورت گرفته، در سال ۱۴۰۲، سازمان بهزیستی کشور نسبت به پیشنهاد بودجه با در نظر گرفتن افراد پشت نوبتی اقدام کرده و در صورت تامین اعتبار انتظار می‌رود ۴۱۹ هزار خانوار تحت پوشش پرداخت مستمری قرار گیرند.

انجلاسی افزود: همچنین سازمان بهزیستی در نظر دارد ۱۳۶ هزار نفر از افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید از حق مددکاری و نگهداری در خانواده بهره‌مند شوند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار