قیمت سکه و طلا پنجشنبه ۸ دی ماه ۱۴۰۱

قیمت طلا و سکه که به طور ذاتی به بازارهای افزایشی تمایل دارد، امروز تحت تاثیر قیمت دلار باز هم گران شد.

قیمت سکه و طلا پنجشنبه ۸ دی ماه ۱۴۰۱

به گزارش زنهار، قیمت طلا و سکه که به طور ذاتی به بازارهای افزایشی تمایل دارد، امروز تحت تاثیر قیمت دلار باز هم گران شد. افزایش قیمت این فلز زرد در شرایطی است که دلار هر روز به کانال‌های جدید ورود می‌کند.

قیمت انس جهانی طلا از شب گذشته روند کاهشی نزدیک به ۱۵ دلار را پشت سر گذاشت، اما تمایل قیمت طلا و سکه داخلی به بازار دلار و افزایش قیمت بود. در لحظه نگارش این گزارش انس طلا در بازارهای جهانی با قیمت ۱.۸۰۵.۶۶ دلار معامله می‌شود.

قدرت سکه بیشتر شد

به نظر می‌رسد کف‌‌ها و سقف‌های حمایتی و مقاومتی در بازار فلز زرد این‌ روزها به طور ساعتی شکسته می‌شود. محدوده ۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی که برای قیمت سکه، محدوده مقاومت بود، اصلا به این قیمت توجهی نکرد و در کمتر از یک ساعت شکسته شد.

قیمت طلا امروز در پله ۹ کانال یک میلیون تومانی قرار دارد و اگر با روند روزهای گذشته قیمت افزایش یابد، محدوده ۲ میلیون تومانی به زودی شکسته خواهد شد.

به نظر می‌رسد افزایش پلکانی قیمت سکه در بازار فراموش شده و به صورت پرشی در حال افزایش است.

تحلیلگران بازار در روزهای گذشته معتقد بودند این افزایش قیمت طلا و سکه با توجه به تورم و بازار احتیاطی دلار طبیعی است. به باور آن‌ها رشد تقاضا و ترس مردم برای از دست رفتن سرمایه‌هایشان بازار این فلز خوش‌رنگ را تکان داده است. برآیند بازار اما نشان می‌دهد اکنون مردم هم دلار می‌خردند و هم طلا و سکه!

برخی معامله‌گران نیز معتقدند اگر دخالت بازارساز نبود، قیمت ارز از بازار طلا جا نمی‌ماند. به باور آن‌ها روند افزایشی حباب سکه، سیگنال افزایش قیمت برای دلار است.

در روزهای اخیر نیز قیمت دلار سقف‌شکنی زیادی داشت. به نظر می‌رسد سیگنال حباب سکه که کارشناسان نسبت به آن هشدار داده بودند در قیمت دلار اکنون خود را نشان داده است.

سکه ۲۱ میلیونی شد

امروز سه‌شنبه ۷ دی ۱۴۰۱، قیمت سکه امامی سقف جدیدی زد. این قطعه از سکه در میانه روز با روند صعودی با بیش از یک میلیون و ۱۵۱ هزار تومان افزایش قیمت از میانه کانال ۲۱ میلیون تومانی گذشت.

قیمت سکه امامی در ادامه روز کمی متعادل شد و در لحظه نگارش این گزارش با ۷۵۰هزار تومان افزایش نسبت به دیروز معامله شد. در لحظه نگارش این گزارش سکه امامی با قیمت ۲۱ میلیون و ۴۱۰ هزار تومان بود. هر چند این قطعه از سکه در حال حاضر در پله ۳ و ۴ کانال ۲۱ میلیونی سرگردان است.

سایر قطعات سکه امروز روند رشد کمتری داشتند. سکه بهار آزادی ۱۵۰ هزار تومان گران شد. این قطعه از سکه امروز ۱۹ میلیون و ۷۹۹ هزار تومان شد و از نیمه کانال مذکور گذشت.

نیم سکه امروز ۱۰۰ هزار تومان گران شد و به قیمت ۱۲ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان رسید. ربع سکه نیز با همین مقدار افزایش قیمت به نیمه کانال ۹میلیون تومانی رسد و ۹ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان معامله شد.

سکه گرمی هم با افزایش ۱۰۰ هزار تومانی قیمت به نیمه کانال ۴ میلیون تومانی رسید و با قیمت ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شد. در روزهای گذشته این قطعه از سکه نسبت به سایر قطعات فراز کمتری داشته است.

طلا ۲ میلیونی می‌شود؟

قیمت طلا نیز روند افزایشی به خود گرفت. امروز هر مثقال طلا با بیش از ۲۶۰ هزار تومان افزایش قیمت به ۸میلیون و ۳۹۹ هزار تومان رسید.

هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز بیش از ۶۰ هزار تومان گران‌ شد و با قیمت یک میلیون و ۹۴۰ هزار تومان معامله شد.

همچنین قیمت هر گرم طلای دست دوم، یک میلیون و ۹۲۶ هزار تومان است و در حدود ۱۴ هزار تومان با طلای نو اختلاف قیمت دارد.

حباب سکه در نخستین ساعات معاملاتی امروز تا میانه روز روند افزایشی داشت، اما در لحظه نگارش این گزارش با کاهش مواجه بود. فقط سکه گرمی ۲ هزارتومان افزایش حباب نسبت به روز دوشنبه دارد و به نظر می‌رسد در ساعات آینده این قیمت پابرجا نماند.

امروز حباب سکه بهار ۶۳۶ هزار تومان کاهش داشت و نیم سکه نیز ۲۹۲ هزار تومان از مبلغ حباب خود را از دست داد. حباب ربع سکه که در روزهای گذشته وارد کانال ۵ میلیون تومانی شده بود، در لحظه نگارش این گزارش ۴ میلیون و ۹۵۵ هزار تومان حباب دارد./ تجارت نیوز

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار