در آلمان؛

قیمت‌ها را تحمل کنید

به گفته رابرت هابک، وزیر اقتصاد آلمان شهروندان آلمانی تا یک سال دیگر هم باید قیمت بالای گاز را انتظار داشته باشند. اما چه زمانی قیمت ها کاهش می یابد؟ وی تاکید کرد که من امیدوارم که تا پایان سال 2023 وضع بهتر باشد، حتی اگر در سطح 2021 نباشد.

قیمت‌ها را تحمل کنید

به گزارش زنهار، به گفته رابرت هابک، وزیر اقتصاد آلمان شهروندان آلمانی تا یک سال دیگر هم باید قیمت بالای گاز را انتظار داشته باشند. اما چه زمانی قیمت ها کاهش می یابد؟ وی تاکید کرد که من امیدوارم که تا پایان سال 2023 وضع بهتر باشد، حتی اگر در سطح 2021 نباشد.

هابک افزود: ما باید قیمت‌های بالاتر را در طول این سال همچنان تحمل کنیم. پس از آن، احتمالاً زیرساخت‌ها به حدی توسعه می‌یابد که جایگزین کافی برای گاز گمشده روسیه به آلمان سرازیر شود و قیمت‌ها دوباره تنظیم شوند.

اخیراً قیمت گاز در بازارهای عمده فروشی اروپا کاهش یافته بود. با این حال، این هنوز هیچ تاثیر مستقیمی بر قبوض گاز مصرف کنندگان نداشته است. با این حال هابک از پیشرفت هایی در مسیر مثبت خبر داد.

به گفته هابک یکی از پاسخ ها به قیمت های بالا، ترمز قیمت است که به طور مصنوعی مقدار مشخصی از گاز را برای مصرف کنندگان تا بهار 2024 به قیمت 12 سنت در هر کیلووات ساعت کاهش می دهد. هابک تاکید کرد: بخصوص زیرساخت ها باید بیشتر گسترش یابد. قیمت‌ها بسیار بالاست زیرا نیمی از گازی که آلمان مصرف می‌کند به دلیل توقف عرضه توسط پوتین قطع شد و ما به جز خطوط لوله، زیرساخت‌های تامین را نداشتیم.

وی همچنین گفت که پایانه های شناور برای گاز مایع باید به بهبود اوضاع کمک کند. هابک تأکید کرد: اگر بتوانیم با سرعتی که اکنون ارائه می‌شود به توسعه خود ادامه دهیم، آلمان را دوباره به بازار جهانی متصل خواهیم کرد و سپس قیمت‌های بازار جهانی را نیز به دست خواهیم آورد که بسیار پایین‌تر از آنچه اکنون داریم است.

وی با نگاهی به مسئله امنیت عرضه گفت که خوشحال است که دمای هوا پس از هفته های یخبندان قبل از کریسمس دوباره افزایش یافته است. وی تاکید کرد: البته من مانند اکثر مردم کشور احساس می کنم و فکر می کنم زمستان وقتی سرد است خوب است. علاوه بر این وی تاکید کرد که البته نگران گرمایش جهانی است که می تواند احساس شود. وی در عین حال گفت: اما می‌خواهم اعتراف کنم که من در این زمستان خوشحال می شوم اگر هوا خیلی سرد نباشد.

بنابراین هابک عرضه برای زمستان فعلی را تضمین شده می بیند. او گفت اگر مخازن در اوایل فوریه 40 درصد پر باشد، پس اوضاع برای زمستان 2023/24 خوب به نظر می رسد. وی افزود: اگر شرایط به همین شکل باشد، کمبود گاز نخواهیم داشت. منظور من وضعیت آب و هوا نیست، بلکه تمایل شهروندان و صنعت به صرفه جویی، سطح بالای ذخیره سازی و عرضه از کشورهای غیرروسی است. به گفته هابک در صورت کمبود گاز، به عنوان مثال، تامین گاز برای شرکت ها باید جیره بندی شوند که البته در حال حاضر اینطور به نظر نمی رسد.

به این ترتیب وزیر اقتصاد آلمان به وضوح از بسیاری از شهروندان خوشبین تر است. بر اساس نظرسنجی اخیر موسسه تحقیقاتی یوگو اکثر قریب به اتفاق شهروندان آلمانی انتظار دارند که گاز طبیعی در زمستان امسال یا آینده کمیاب شود. حتی یک نفر از هر سه نفر معتقد نیست که تامین گاز در هر دو زمستان تضمین می شود.

دولت فدرال آلمان و آژانس شبکه فدرال مکرراً از مصرف کنندگان و اقتصاد درخواست می کنند که از گاز به مقدار کم استفاده کنند تا سوخت جیره بندی نشود.

هابک این تصور را دارد که وضعیت شهروندان خوب است . وی تاکید کرد: اینکه ما در این موقعیت قرار داریم به این دلیل است که آلمانی ها در پاییز در مصرف گاز صرفه جویی کردند. مردم بدون راحتی و تجمل در دفتر و خانه کار می کنند. وی افزود: در جامعه مصرفی که در آن زندگی می کنیم، این چیزی کاملاً غیرعادی است. من فقط می توانم تشکر کنم./ تسنیم

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار