رئیسی برای اقتصاد نمودار می‌کشد/ نمودارها ساختگی هستند

رئیس سابق بانک مرکزی با انتشار نمودار تورم در توییتر خود خطاب به رئیسی گفت زندگی مردم با نمودارهای ساختگی شما اداره نمی‌شود.

رئیسی برای اقتصاد نمودار می‌کشد/ نمودارها ساختگی هستند

به گزارش زنهار، رئیس سابق بانک مرکزی با انتشار نمودار تورم در توییتر خود خطاب به رئیسی گفت زندگی مردم با نمودارهای ساختگی شما اداره نمی‌شود.

رئیس سابق بانک مرکزی نموداری از تورم سالانه از سال 98 تاکنون منتشر کرد و گفت: آقای رئیسی! زندگی مردم با نمودارهای ساختگی شما اداره نمی‌شود.

عبدالناصر همتی رئیس اسبق بانک مرکزی با انتشار نموداری از تورم سالانه از سال ۹۸ تاکنون نوشت؛ آقای رئیسی! زندگی مردم با نمودارهای ساختگی تیم رسانه‌ای شما اداره نمی‌شود.

در ادامه این توییت آمده: البته تورم سالانه براساس آمارهای رسمی دولت خودتان درنمودار زیر روشن است! مردم تورم را درخریدهای روزمره خودلمس می‌کنند.

همتی در پایان خطاب به ابراهیم رییسی گفته: نگذارید دولت شما را علاوه بر ‎ناکارآمدی با صفت ناپسند آمارسازی هم بشناسند.

همتی گفت: امروز که به عملکرد مسئولان نقد وارد می‌کنیم، به این جهت است که وعده دادند اگر بیایند همه چیز را درست می‌کنند. به این دوستان می‌گویم شما هم نتوانستید درست کنید.

همتی ادامه داد :ما این حق را به خودمان می‌دهیم که از شما انتقاد کنیم. شما صبح تا شب عملکرد دولت را مورد شدیدترین نقدها قرار می‌دادید. امروز هم من پاسخ شما را می‌دهم و می‌گویم شما هم حرف‌های بی‌ربط زدید و وعده‌های نادرست به مردم دادید.

همتی به رئیسی گفت: استعفا بدهید و کنار بروید.شما به مردم گفتید پول ایران را بعد از یورو و دلار قوی ترین پول منطقه خواهیم کرد. شما گفتید تورم را تک‌رقمی می‌کنید. شما گفتید جلوی استقراض از بانک مرکزی را می‌گیرید. مگر آقای رئیسی اینها را نگفت؟ مگر آقای رضایی نگفت؟ مگر تمام پوششی‌هایی که همراه آقای رئیسی آمده بودند اینها را نگفتند؟ این ادعاها چه شد؟

حالا مدام می‌گویند گذشتگان بانی وضع موجود هستند. پس شما برای چه آمدید رئیس جمهور شدید؟ من پیشنهاد می‌دهم اگر واقعا گمان می‌کنید قبلی‌ها وضع را خراب کرده‌اند و شما نمی توانید آن را درست کنید، استعفا دهید و کنار بروید. بگذارید انتخابات جدید با مشارکت اکثریت مردم برگزار شود…»

او درباره کند شدن روند رشد نقدینگی که مسئولان به آن می‌بالند می‌گوید: «شما یک دنیای موازی درست کرده‌اید و می‌گویید نقدینگی و تورم را کنترل کرده‌ایم، درحالی که هیچ‌یک از آنها درست نیست. کسری بودجه همچنان ادامه دارد. وقتی در جهان واقعی می‌بینیم همه قیمت‌ها افزایش می‌یابد کافی‌ست یک ماشه مانند اعتراضات کشیده شود و خروج سرمایه هم این شوک را تقویت کند، طبیعی‌ست که نرخ ها بالا می رود.»/ تجارت نیوز

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار