زمان شروع تعیین رتبه نهایی معلمان اعلام شد

معاون وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد که تا کنون نزدیک به ۷۴۰ هزار نفر از معلمان مزایای یک رتبه بندی را دریافت کرده‌اند.

زمان شروع تعیین رتبه نهایی معلمان اعلام شد

به گزارش زنهار، صادق ستاری فرد امروز درباره آخرین وضعیت رتبه بندی معلمان اظهار کرد: تقریبا برای همه مشمولین مزایای رتبه یک را پرداخت کردیم.

وی افزود: تا کنون کار به خوبی پیش رفته است و در سامانه پیش بینی شد گروه‌های ارزیابان از جمله مدیر مدرسه، ارزیابان حرفه‌ای و سایر عوامل دخیل در حوزه ارزیابی معلمان کار را به سرانجام رساندند و این اقدام در اختیار هیات‌های ممیزه مناطق و استان‌هاست.

معاون وزیر آموزش و پرورش یادآورشد: همچنین بخش قابل توجهی از دستورکار مدیران کل استان‌ها درخصوص نحوه اجرای این مهم و تعیین ساز و کارهای مناطق و استان‌ها را دریافت می‌کنیم تا بتوانیم تا پایان این ماه کار را به سرانجام برسانیم و براساس ضوابط آیین نامه در قوانین پیش بینی شده نسبت به تعیین رتبه افراد و سازو کار رسیدگی به اعتراضات مشمولان اقدام شود.

ستاری فرد ادامه داد: تعیین رتبه نهایی افراد باید در هیات‌های ممیزه مناطق آموزش و پرورش در شهرستان‌ها و نواحی مشخص شود، ۲ رتبه آموزشیار معلم و مربی معلم در مناطق و رتبه استادیار در استان‌ها و دانشیار و استاد در ستاد وزارتخانه تعیین می‌شود.

وی اظهار کرد: تا کنون کار حدود ۵۰ هزار نفر توسط هیات‌های ممیزه مناطق انجام شد اما باید ساز و کار رسیدگی به اعتراضات هم در آیین نامه پیش بینی شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: آیین نامه پیش بینی کرده تمام فرآیند رتبه بندی باید در سامانه پیش بینی شود که توسط مرکز فناوری وزارت خانه پیگیری شده و ۲ مرکز سنجش و نیروی انسانی کار را دنبال می کنند و حوزه ارزیابی عملکرد هم به این حوزه اضافه می شود.

آیین نامه اجرایی رتبه بندی معلمان ۱۲ تیرماه امسال پس از چندین سال مطالبه فرهنگیان در دولت سیزدهم ابلاغ شد. این آیین نامه پس از رفع ایرادات که توسط کمیسیون تلفیق مجلس اعلام‌شده بود، پانزدهم مردادماه سال جاری نهایی شد.

وزیر آموزش‌ وپرورش ۲۲ مرداد ماه اعلام کرد که از ۲۶ مرداد ماه سامانه به‌صورت رسمی شروع به کار خواهد کرد.

همچنین به گفته مسوولان وزارت آموزش و پرورش در روز ۲۹ مرداد به ایرنا، رتبه بندی فرهنگیان به مرحله پرداخت رسید.

در این راستا یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش ۱۶ آبان ماه اعلام کرد: مصوب شده که همه فرهنگیان مشمول پرداختی مزایای رتبه اول رتبه‌بندی شوند تا بررسی‌ها در سازمان برنامه و بودجه صورت گیرد.

وی افزود: رتبه‌بندی معلمان برای تعداد بسیاری انجام‌ می‌شود، در واقع با ۷۲ هزار بازنشسته حدود ۹۷۰ هزار نفر را شامل می‌شود.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار