سود سهام عدالت چقدر است؟

فرایند پرداخت بخش نخست سود سهام عدالت سال ۱۴۰۰ درحالی از امروز آغاز شده است که میزان سودی که هر مشمول دریافت می‌کند متفاوت است.

سود سهام عدالت چقدر است؟

به گزارش زنهار؛ سود سهام عدالت سال ۱۴۰۰ قرار است طی دو مرحله به حساب مشمولان واریز شود. بر این اساس مرحله نخست آن از امروز، چهارشنبه ۳۰ آذر به واریزی می‌شود و مرحله دوم آن نیز طبق وعده مسئولان به پایان سال جاری موکول شده است.

البته میزان سودی که مشمولان دریافت خواهند کرد متفاوت خواهد بود. این مبلغ به عواملی از جمله ارزش اولیه سهام هر فرد و اینکه آیا سهامدار در زمانی که فروش سهام عدالت امکان پذیر بود، سهام خود را فروخته بود یا خیر، بستگی دارد.

در این راستا، سود علی‌الحساب به حساب هر دو گروه مستقیم و غیرمستقیم مشمولان سهام عدالت واریز می‌شود و در مرحله نخست سهامدارانی که در پرتفوی سهام خود ۴۵۲، ۴۹۲ و ۵۳۲ هزار تومان دارند به ترتیب ۵۱۰، ۵۵۵ و ۶۰۰ هزار تومان و افرادی که پرتفوی یک میلیون تومانی در اختیار دارند، مبلغ یک میلیون و ۱۲۸ هزار تومان سود علی‌الحساب دریافت می‌کنند.

مشمولان سهام عدالت باید توجه داشته باشند که برای دریافت سود باید حتما در سامانه سجام ثبت نام کرده باشند. حدود یک میلیون و ۷۳۰ هزار نفر از سهامداران عدالت همچنان با مشکل شبای بانکی معتبر روبرو هستند که این افراد می‌توانند با ثبت نام و احراز هویت در سامانه جامع اطلاعات مشتریان (sejam.ir) یا درج شماره شبای معتبر خود در سایت sahamedalat.ir در فرایند دریافت سود سهام در مراحل بعدی قرار بگیرند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار