آخرین خبر از بورس تهران | یک دست سبز شد+ جدول

بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند رو به رشد قرار گرفت، به گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با افزایش ۴۱۰۱ واحد به رقم یک میلیون و ۴۹۶ هزار و ۱۹۶ واحد رسید.

آخرین خبر از بورس تهران | یک دست سبز شد+ جدول

به گزارش زنهار، ‌بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند رو به رشد قرار گرفت، به گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با افزایش ۴۱۰۱ واحد به رقم یک میلیون و ۴۹۶ هزار و ۱۹۶ واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هم وزن با افزایش ۳۳۲۲ واحد به رقم ۴۴۵ هزار و ۷۲۰ واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۵ میلیون و ۵۳۷ هزار میلیارد رسید. معامله‌گران امروز بیش از ۷.۴ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۳۷۶ هزار فقره معامله و به ارزش ۴ هزار و ۹۴ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز همه شاخص‌های بورس سبز بودند به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی نسبت به روز قبل ۰.۲۸ درصد رشد کردند. این دو شاخص در معیار هموزن ۰.۷۵ درصد افزایش یافتند.

شاخص آزاد شناور ۰.۲۹درصد رشد کرد. شاخص بازار اول بورس ۰.۴۱ درصد افزایش یافت و شاخص بازار دوم بورس که معاملات بلوکی در آن انجام می‌شود ۰.۱۱ درصد افزایش یافت.

نمادهای سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی، بانک ملت، بانک پاسارگاد، کشتیرانی، بانک صادرات و بانک تجارت بیشترین اثر افزایش در شاخص بورس را داشتند و نماد توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس از خود به جای گذاشته‌اند.

در فرابورس ایران هم شاخص کل با افزایش ۱۰۹ واحد به رقم ۱۹ هزار و ۱۷۲ واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس به بیش از یک میلیون و ۴۳ هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پایه فرابورس ۳۶۵ هزار میلیارد تومان شد. معامله‌گران امروز بیش از ۴.۷ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۲۱۹ هزار فقره معامله و به ارزش ۳ هزار و ۲۰۱ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

با این حساب ارزش معاملات امروز بورس و فرابورس بیش از ۷.۳ هزار میلیارد تومان رسید. امروز نمادهای جهان فولاد سیرجان، توسعه مالی مهر آیندگان، صنعتی مینو، سنگ‌آهن گهرزمین، بیمه کوثر، بهمن دیزل و فرابورس ایران به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را از خود به جای گذاشتند./ مشرق

بورس

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار