میزان افزایش حقوق کارمندان مشخص شد

سخنگوی اقتصادی دولت گفت: دولت با رشد میانگین ۲۰ درصد حقوق کارمندان دولت موافقت کرد و برای کسانی که حقوق کمتری می‌گیرند بیش از ۲۰ درصد و برای کسانی که بیشتر حقوق می‌گیرند، کمتر از ۲۰ درصد افزایش حقوق خواهند داشت.

 میزان افزایش حقوق کارمندان مشخص شد

 به گزارش زنهار، سید احسان خاندوزی سخنگوی اقتصادی دولت و وزیر اقتصاد و دارایی در نشست خبری با خبرنگاران طی سخنانی اظهار داشت: مهمترین رویکرد اقتصادی دولت سیزدهم برگرداندن ریل اقتصاد به مسیر انضباط‌بخشی در حوزه سیاست‌های مالی و پولی کشور بوده تا بتوانیم بی‌ثباتی‌های اقتصاد کلان را مدیریت کنیم. این انضباط‌بخشی نیازمند حرکت تحویل‌گرابانه بر خلاف مسیر گذشته بود.

وی افزود: نیاز بود اسناد پولی و مالی دولت اعم از بودجه و مصوبات دولت کمک‌کننده به این انضباط باشد. گزارش عملکرد هشت ماهه امسال نشان می‌دهد 80 درصد منابع عمومی بودجه محقق شده و این میزان تحقق نسبت به عدد سال قبل، 56 درصد افزایش منابع بودجه عمومی دولت است. تحقق درآمدهای نفتی و میعانات گازی حدود 360 درصد رشد داشته و واگذاری شرکت‌های دولتی 30 برابر بیش از چیزی بوده که در سال 1400 بوده و استفاده از تنخواه در هشت ماه کمتر از 8 هزار میلیارد تومان بوده است.

سخنگوی اقتصادی دولت گفت: 8.7 رشد اقتصادی در بخش صنعت، 7 درصد در بخش معدن و 2 درصد رشد در بخش خدمات رشد اقتصادی داشته‌ایم و در مجموع تابستان امسال رشد 3 درصدی رقم خورده است.

شفاف‌سازی منابع عمومی دولت در بودجه

خاندوزی بیان کرد: بودجه 1402 هفته آینده به مجلس تقدیم خواهد شد و جزییات آن منتشر می‌شود. یکی از ویژگی‌ها این است که منابع عمومی دولت تا حد خوبی شفاف شده و این مسأله مورد انتقاد اقتصاددانان بوده است. دولت در بودجه 1402 بخشی که ممکن بود داخل سقف منابع بودجه عمومی کند را وارد کرد و تا 2 هزار همت افزایش خواهد یافت و بخش کمی البته به عنوان منابع و مصارف هدفمندی داخل تبصره 14 مانده است.

وی گفت: رویکرد بودجه سال آینده این است که وابستگی به نفت مقدار کمی داشته باشد و نگاه به سایر درآمدهای پایدار است و این به معنای فشار مالیاتی نیست. البته پیشنهاد وزارت اقتصاد این بوده که 5 درصد مالیات بر تولید برای سال آینده هم کاهش یابد که مصوبه دولت را هم دارد. همچنین دولت با رشد میانگین 20 درصد حقوق کارمندان دولت موافقت کرد و برای کسانی که حقوق کمتری می‌گیرند بیش از 20 درصد و برای کسانی که بیشتر حقوق می‌گیرند، کمتر از 20 درصد افزایش حقوق خواهند داشت.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار