روس‌ها عاشق این مدل خودروی ایرانی شدند!

سفیر ایران در روسیه اعلام کرد که این کشور در حال بررسی امکان تولید مشترک خودرو با روسیه است.

روس‌ها عاشق این مدل خودروی ایرانی شدند!

به گزارش زنهار، کاظم جلالی، سفیر ایران در روسیه اعلام کرد که این کشور در حال بررسی امکان تولید مشترک خودرو با روسیه است.

وی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه طرفین در حال بررسی این موضوع هستند، ابراز امیدواری کرد که این برنامه ها محقق شود.

جلالی اظهار داشت: دو خودروساز بزرگ ایرانی یعنی ایران خودرو و سایپا که هر دو در تابستان گذشته در نمایشگاه قطعات خودرو در مسکو شرکت کردند، با شرکای روسی نیز مذاکره کرده‌اند.

در اواخر ماه نوامبر، محمدرضا نجفی منش، رئیس انجمن قطعه‌سازان ایران، اعلام کرد که مسکو و تهران تفاهم‌نامه‌ای برای صادرات خودروی ایران به روسیه به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار امضا کرده‌اند.

وی گفت: ایران خودرو بزرگترین خودروساز خاورمیانه به دنبال خروج برندهای اروپایی، آمریکایی و ژاپنی به بازار روسیه چشم دوخته است.

بر اساس اطلاعات آژانس اتواستات روسیه، تا ژوئیه ۲۰۲۲، ۱۰۴۰۰ خودروی ایران خودرو در خیابان‌ها و جاده‌های روسیه وجود داشته است که بیشتر آن‌ها از مدل سمند (سدان کلاس C) بوده‌اند.

در گزارش راشاتودی آمده است: با وجود اینکه ایران برای چندین دهه تحت تحریم های غرب قرار داشته، توانسته است صنعت خودروسازی خود را توسعه دهد تا نیاز داخلی را تامین کند./ فردای اقتصاد

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار