حقوق سربازها قطع شد؟ | خبر بد برای سربازان

پیگیری‌ها نشان می‌دهد احتمالا امسال هم مانند سال‌های گذشته سربازان مبلغی را به عنوان عیدی دریافت نمی‌کنند و خبری از واریز عیدی برای سربازان نیست.

حقوق سربازها قطع شد؟ | خبر بد برای سربازان

به گزارش زنهار، پیگیری‌ها نشان می‌دهد احتمالا امسال هم مانند سال‌های گذشته سربازان مبلغی را به عنوان عیدی دریافت نمی‌کنند و خبری از واریز عیدی برای سربازان نیست.

بر اساس گزارش‌ها میزان عیدی کارگران در سال 1402، معادل دو ماه حقوق پایه است که مبلغی معادل 8 میلیون و 300 هزار تومان می‌شود. بر اساس گزارش‌ها حداقل عیدی 1402 کارگران، حداقبل عیدی آنان 8 میلیون و 300 هزار تومان و حداکاثر عیدی حدود 12 میلیون و 500 هزار تومان است.

عیدی 1402 کارمندان دولت هم اعلام شده است. بر این اساس عیدی کارمندان دولت و بازنشستگان حدود یک میلیون ۶۰۰ هزار تومان است، هر چند این احتمال وجود دارد که این رقم با افزایش همراه شود.

اما مبلغ عیدی مشخصی هنوز برای سربازان اعلام نشده‌است. پیگیری‌های تجارت‌نیوز از برخی از سربازان نشان می‌دهد که اصولا سربازان نظام وظیفه عیدی سالانه دریافت نمی‌کنند و دریافتی آنها محدود به همان حقوق ماهانه‌ است.

بر این اساس بعید است که پرداخت عیدی 1402 سربازان صحت داشته باشد. به خصوص در شرایطی که دولت با کسری بودجه مواجه است. اما گویا سربازان وظیفه از مرخصی سربازی در عید برخوردارند. سال پیش جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرد که هر فرد می تواند تنها به مدت یک هفته برای تعطیلات سال نو به مرخصی برود.

سردار موسی کمالی درباره مرخصی سربازان برای تعطیلات سال نو گفت: تعطیلات نوروز برای این افرد همچون سایر کارکنان منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح است. تعطیلات نوروز برای سربازان احتمالا از 27 اسفند آغاز خواهد شد و تا پایان روز 13 فروردین ماه ادامه خواهد داشت، البته همانطور که اشاره شد سربازان در دو گروه دسته بندی شده و هر گروه به مدت یک هفته به مرخصی اعزام خواهند شد.

نحوه محاسبه حقوق کارگران چگونه است؟

عیدی کارمندان و بازنشستگان کشوری، هر سال توسط دولت تعیین می‌شود. سال گذشته این عدد مبلغ یک و نیم میلیون تومان بود و امسال احتمالا یک میلیون و 600 هزار تومان است.

اما عیدی کارگران از پیش تعیین شده و معادل دو ماه حقوق پایه‌ای است که کارگران سالانه دریافت می‌کنند. یا به عبارت دیگر، دستمزد روزانه کارگران در عدد 60 ضرب می‌شود و خروجی، مبلغ عیدی کارگران است./ تجارت نیوز

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار