دولت بدهی معلمان را واریز می‌کند؟ | آخرین خبر از طرح رتبه‌بندی معلمان

هاشمی نکو در آیین تودیع و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی افزود: رتبه بندی معلمان بیش از ۱۰ سال بود در نوبت اجرا بود و پنج هزار میلیارد تومان پیشنهاد دولت قبل برای اجرای آن بود که در دولت سیزدهم با ۳۸ هزار میلیارد تومان بودجه آماده اجرا و این موضوع در شرایطی اتفاق افتاد که دولت در تنگنای مالی بود.

دولت بدهی معلمان را واریز می‌کند؟ | آخرین خبر از طرح رتبه‌بندی معلمان

به گزارش زنهار، سید بابک هاشمی نکو در آیین تودیع و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی افزود: رتبه بندی معلمان بیش از ۱۰ سال بود در نوبت اجرا بود و پنج هزار میلیارد تومان پیشنهاد دولت قبل برای اجرای آن بود که در دولت سیزدهم با ۳۸ هزار میلیارد تومان بودجه آماده اجرا و این موضوع در شرایطی اتفاق افتاد که دولت در تنگنای مالی بود.

طاهر بخشایی ادامه داد: مدارسی در استان آذربایجان غربی داشتیم که ۱۲ سال نیمه تمام رها شده بودند و در سال‌جاری به اتمام رسید و اگر امروز شاخص‌های فضای آموزشی در استان تغییر کرده و رشد داشته در سایه تلاش‌های مسوولان استان و حمایت‌های ویژه استاندارآذربایجان غربی بوده است.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، در این آیین از خدمات جواد جنگی تجلیل و علی مطهری که پیشتر در دانشگاه فرهنگیان مشغول به خدمت بود به عنوان مدیرکل جدید آموزش و پرورش آذربایجان غربی معرفی شد.( منبع:‌ایسنا)

جزئیات طرح رتبه‌ بندی معلمان

طرحی که قرار بود قشر فرهنگی جامعه ایرانی را از بند فقر ناخواسته برهاند، کماکان دچار وضعیت نامعلومی است. یکی از آخرین گفته‌ها که پرده از وضعیت مبهم این طرح برمی‌دارد، به نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی مربوط می‌شود که خبر از اجرای ناقص آن داده است. این در حالیست که با توجه به فشارهای اقتصادی تحمیل‌شده به معلمان، انتظار می‌رود در صورت اجرای این طرح بخشی از مساله اقتصاد و به طور قطع اقتصاد آموزش و پرورش حل و فصل شود.

رتبه‌ بندی معلمان برای اولین بار در دهه 90 که دوران رکود اقتصادی ایران نام گرفته، طرح شد. طرحی که کماکان دارای سرنوشتی نامعلوم و با اما و اگرهای بسیاری همراه است. شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در سال 1390 اقدام به تصویب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش کرد که فصل هفت آن به ارتقای جایگاه معلم اختصاص داشت. این طرح در سال 92 برای بررسی جزئیات روانه مجلس دهم شد. در آن زمان حاوی چهار رتبه اعم از مربی معلم، استادیار معلم، دانشیار معلم و استاد معلم بود.

قرار بر این شد که معلمان طبق هم‌ترازی حداقل ۸۰ درصد حقوق اعضای هیات‌علمی دانشگاه‌های دولتی را دریافت کنند. با گذشت چندین سال، آئین‌نامه اجرایی قانون بحث‌برانگیز رتبه‌ بندی معلمان وارد مرحله اجرا شد اما تصویب آن به تعویق افتاد. دولت سیزدهم نیز وعده اجرای آن در نخستین ماه سال جاری را داد اما هنوز خبری از آن نیست./ تجارت نیوز

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار